Kaos..:(

Usha!! Kaos kaos kaos.

Kaoset började igår när jag skulle ta tåget upp till Torpshammar. Jag och mamma fastande i hissen på tågstationen. Tåget rullade in när vi satt fast och va bankade och skrek på folk att dom skulle öppna för vi skulle med tåget. Folk stod bara som fån och gjorde ingenting. Vi ringde i nödklockan och efter vad som känndes som en timma så hördes en röst i telefonen. "Är det någon i hissen?"  vi skrek " JA OCH VI SKA MED TÅGET SOM GÅR NUUUU!!". Hissen åkte ner, fastnade, åkte upp, fastnade, åkte ner igen och då öppnades dörrarna. Jag och mamma sprang ut ur hissen och vi tog all packning och sprang upp för trappan, hög på adrenalin som vi var så märkte jag inte ens att väskorna var tunga. Vi möttes av en konduktör som sa att jag bara skulle hoppa in någonstans. Hoppade in i första bästa vagn och vinkade hej då till mamma. Inte ens en kram hann vi ge varandra!!
Insåg att jag var två vagnar fel och fick kånka på all packning till rätt vagn.
När jag kom fram till Skövde så skulle jag byta, nästa tåg var försenat med en halvtimme. Så när jag kom fram till Stockholm hade jag bara en kvart på mig att hitta rätt perrong. Och i stockholm så var det dödligt varmt och jag sprang ju givetvis runt i mina mjukisbyxor... Resten av resan gick som den skulle. Men jag var då väldigt slut och ville typ slänga mig på backen och bara gråta och sova.

Sen så bestämde jag mig för att ta mina saker direkt till lägenheten och sova där (planen från början var att jag skulle sova hos Jonna på hennes soffa) Men jag ville se lägenheten. Och GUD så fin den är!! Så fräch och stor. Dock så saknas en del saker, men det får jag väl fixa imorgon. 
Jag hälsade på nere på internatet och kollade in dom nya 1:orna. Sen blev det en välbehövd dusch och sova.

Och nu idag när jag vaknade bestämmde jag mig för att packa upp i köket. Dock hade en liten mus flyttat i de flesta av mina flyttlådor och han var fortfarande kvar i en av dom. Jag väckte Viktor och vi jagade ut musen ut för baklongen. Så de resterande 5 timmarna ägnade jag mig åt att tvätta, diska och sanera i stortsett allt jag hade. 
Så jag har säkert damsugit lägenheten 10 ggr idag, jag håller fortfarande på att tvätta och allt är inte uppackat än och jag har inte packat allt än inför skolveckan som börjar imorgonbitti då vi ska vara ute i skogen och klockan är snart 21. Och jag vill vara lägga mig ner och dö.

Saker som musen förstörde: 
Mörkläggningsgardiner för 900:-
Alla mina gardiner
Två badlakan (en köpte jag i Grekland när jag var 12)
3kg ris
2kg havregryn
2 påsar tortelini
Musli
Skorpor
1 påse popcorn
Mororsågskörkortsbeviset.
Presentsnören
Plastblomma
En vit tröja
Samt att den bygde bon i mina mjukisbyxor, hittade säker 3 middagar ris i dom. 
Men dom var inte gnagda på iaf, bara smutsiga. 
Jag tror att det var allt

Ringde mamma i ren desperation, hon gav några lugnande ord och sa att hon skulle skicka över lite pengar så att jag kunde fixa det hela. Sedan ringde jag Ullabritt och frågade henne om hon ville hjälpa mig att sy några gardiner. Och det ville hon:D Blev jätte glad och till helgen blir det att dra på  IKEA och COOP för att köpa nytt det som är förstört och sånt som jag ändå behövde ha.

Men jag är då glad att den inte var i min låda med jackor, halsdukar, mössor, vantar, lakan och fler handdukar. Det hade blivit mycket dyrare att resätta och svårare att tvätta... tur i oturen.
 
Men nu måste jag återvända till att packa packaupp och städa lite till. Tror att jag avslutar det hela med en varm dusch och en tidig natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0