Mina egna små funderingar

Imorgon så blir det att springa många ärenden, först fixa ppiller sen köpa kuddar, sen kolla in någon butik med retrokläder. Och resten har jag glömt bort, men förhoppningsvis har mamma med sig sitt huvud:)

Jag har många funderingar i mitt huvud så jag tänkte skriva av mig lite här:)

Den första funderingen jag har är om ppillerna. Jag funderar på om man ska sluta med alla dessa hormoner och testa något annat utan dom. Men då har jag istället ingen aning om vad det skulle kunna vara. Eftersom att ppillerna har gjort mig lite bitter och fet och att pstaven inte heller funkade, så kanske man borde testa något nytt igen. Och efter att ha sett ett avsnitt av Sex Education på tv där dom gick ingenom barnafödsel så blev jag riktigt skraj när dom visade alla konstiga saxar och nålarna som ser ut som metkrokar, och de berättade om att man spicker och att man inte kan ha sex efteråt. Det gjorde mig verkligen avtänd på idén om att skaffa barn. Iaf för tillfället, för nackdelarna väger mer än fördelarna. Speciellt punkterna Sax, Jättenål, Inget sex vägde tyngst för mig. Och jag är helt enkelt inte mogen. Och enligt programmet så finns det 25 olika sorters saker man kan använda, men jag kommer bara på 7... Kanske borde ta ett snack med barnmorskan imorgon.. eller ja senare idag.

Fundering nr 2.
Hur tänker min skola riktigt? Jag får hem hyreskontraktet för lägenheten som jag läser och skriver under och skickar upp, precis som man ska. Sen får vi tillbaka papprena med motiveringen att målsmans underskrift saknas. Mamma ringer dit och säger att sånt ska ju inte behövas för jag är ju över 18 år, då svarar dom "Öhh, det kollade vi aldrig.." Men hallå, säkert över hälften som flyttar in i lägenheterna är över 18 år!!
Och sen så får man ytterligare ett brev. Kuddar och täcken får vi inte längre låna, utan det ska man köpa själv och kånka med sig upp på den 86 mil långa resan med tåg. Dom sa att vi skulle få behålla våra täcken och kuddar när vi flyttade ut. Så nu återstår frågan, hur ska jag få med det upp? Och sen så tänkte jag på dom som kanske inte har det så bra ställt hemma ekonomiskt och på dom som är i utlandet just nu... Hur blir det för dom? Mest irriterad blev jag för att dom hade skickat ut brevet så sent, fick det för några dagar sedan och jag åker på lördag. På måndag börjar vi.
Nästa sak. Nästa brev kommer. Vi glömde skriva i det tidigare brevet att inför första veckan så måste ni ha ett par oömma skor som ni kan ha i vatten. Och ett underställ som inte är i bomull. Okej, nästa grej att köpa och kånka på och jag kommer bara att använda det den veckan.. Och jag antar att flippflopp inte funkar så bra när vi har vattenlivräddining i stömtvatten. Också det brevet ungefär en vecka innan vi börjar.
Blir så snurrig av allt det här att jag bara vill ta studenten NU och komma där ifrån!! Börja mitt eget liv, göra det jag vill. Få bestämma själv, vara fri från läxor och krav på höga betyg. Och bara bli vuxen.

Nu har jag äntligen lättat på en del trycket i huvudet:D God natt allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0