God Jul <3 och gårdagens bus :)

Igår kom paketet som min familj hade skickat upp. När brevet från posten hade kommit så stack jag Kim och Mattias till OKQ8 för att hämta det på en gång. Läste på brevet att paketet vägde 5,1kg! OMG!! Kim sa att det skulle vara hur stort som helst men jag tänkte att det inte han vara så stort ändå, en hantel väger ju 5kg och dom är ju inte så stora.
Men Kim hade väldigt rätt, paketet var gigantiskt!!!
Och när vi kom hem och öppnade paketet så är ju bubbelplasten lika kul som paketen i sig. Jag och Kim lekte som barn med bubbel och det slutade med att jag var fastbunden i rumsavskiljaren i vardagsrummet med en sax 2 meter framför mig och en Kim som stod på behörigt avstånd och skrattade.
Men jag hämnades senare på kvällen. Jag var uppe i köket och hackade lök till rotfruktsgratängen som vi skulle äta till middag. Tårana rann och jag ville knappt vara kvar i rummet. Då sa jag till Ullabritt att jag funderade på att gå ner till Kim och låtsas att jag var ledsen bara för att djävlas. Och då sa hon att hon tyckte att det var en jätte bra idé och att jag skulle säga att hon hade typ slagit mig eller något:D Sagt och gjort jag sprang ner till Kim med mina röda ögon och snyftade lite extra på hans axel och sa att hans mamma var dum mot mig. Då vart han jätte rädd typ och visste typ inte vad han skulle göra. Då sa jag att vi hade hackat lök ihop:D:D Kim vart ÄGD!! Där fick du!! <3

Idag har jag varit mycket snällare mot Kim, väckte honom med frukost på sängen iklädd tomteluva och fin röd klänning:) Han blev jätte glad och han fick öppna sitt paket.  :) Nu ska vi laga en massa julmat och sen blir det kalle anka och paketöppning:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0