Mysdagar

Nu när jag har åkt på en ordentlig förskylning så har jag bara tagit det lugnt. Stannade hemma igår från skolan och myste istället med tända ljus, Kim, te och serier:)

Idag gick jag dock till skolan, och det var ändå rätt kul. Som vanligt spårade religionen och historian ur lite. Det är så kul att se när vår lärare i religion Helene blir högröd i ansiktet när killarna i klassen skämmer ut varandra och henne:D Fick veta att jag fick MVG på hemtentamen i religionen idag. Det trodde jag verkligen inte! Tyckte att hela uppgiften var konstig och allt gick ut på att jag skulle skriva om hur just jag ser på livet. Och det har jag inte tänkt på så mycket än..
Och sen så har jag nu bytt till en liiite mer avancerad grupp i engelska B. Så nu ska jag börja ett arbete som ska innehålla en skriven del på ca 5-6 sidor, en powerpoint eller liknande, disskussion och tala in arbetet i ett program på datorn:) Äntligen så får vi göra något!! Förut satt vi mest och lyssnade på texter och gjorde glosförhör... Jag ska skriva om Michael Moore och om hans dokumentär filmer. Älskar hans filmer, det sätter igång så många tankar och jag antar att det är det han vill med filmerna. Rekomenderar alla hans filmer till alla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0