Idag och igår :D

Igår var vi på Liseberg, det var en underbar dag och den var mycket efterlängtad. Vi bestämde oss för att börja med klassikern Lisebergsbanan :) En mycket bra inledning tycker jag. Sen skulle vi värma upp med Höjdskräcken innan ATMOSFEAR. Jag grät, skrek och skratta av rädsla på Höjdskräcken så jag ville inte åka Amosfear. Höjdskäcken är ca 60 m hög, Atmosfear är 148 m... EFter Höjdskräcken åkte jag och David pariserhjulet när de andra åkte Uppskjutet. Var lite rädd när jag åkte Pariserhjulet för att jag tyckte att det var nästan lite för högt... Höjdrädd?? JA. Kim sitter och retar mig nu för att jag inte vågade, men någon dag ska jag åka Atmosfear, men det blev inte denna gången. När de andra åkte Atmosfear åt jag en glass i Ben & Jerry´s Baren. Mums!! Ny favorit: Mint Chokolate Chunk och Fairly Nuts.

Skulle vilja hitta denna i "Big Pack", har inte sett den dock:(

Annars så åkte jag i stort sett allt utom barn grejerna. Och mycket snask tryckte vi i oss, Fich&Chips, sockervadd, klubba, varma chips, glass, läsk och på vägen hem blev det en Bamse med Hälfta Hälfta (hälften pommes och hälften mos).

 

Och idag började jag dagen med solning.

 

Ända tills Kim kom med vattenflaskan och jagade mig med den över trädgården, tur att man bor på landet iaf :D Sedan åt vi grillad lax, potatis, baugetter, grönsaker, sås och dricka. Åkte in till Vara med David och Kim och åt italensk hemgjord glass :D Och panatade burkar. Sen hjälpte jag och Kim med att bära in veden. Dagen avslutades med ännu mera grillat :D

Och imorgon ska jag åka in till Vara och kontrollkolla gaddarna, tåget går 09.22 så det blir ingen sovmorgon när jag måste lämna huset runt 08.30.  Och senare på dagen så ska vi förbi och kolla om balklänningen passar bra och ev ta med den hem:)

Observera fräknarna som har börjat dyka upp lite, syns inte så jätte bra på dom här bilderna :) Det gillas!!!

Citat från igår i bilen mot Göteborg: Kim pratar om varför han är så bra på spel och problemlösningar:
K:" Jag är en logisk person, därför är jag bra på sånt där."
A:" Jag är en kreaktiv person därför är jag bättre på språk och sånt."
D:" Jag är en positiv människa :D ."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0