Tillbaka i landet med röda hus med vita knutar :D

Hej nu är jag tillbaka från min tre verkors långa resa i USA/Kanada:D Har varit med om mycket kan jag säga, var berädda på ett långt inlägg (tyvärr utan bilder för det funkar inte av någon skum anledning):P

Resan började i Torpshammar med buss kl 22:00 den 18 mars. Kl 10:20 på lördagen lyfte planet från arlanda. Några timmar senare bytte vi flyg i Chikago till Vancuover och sen buss från Vancuover till Mcqueen Lake. Hela resan tog 36 timmar. Under dessa timmar fick jag 4 timmars sömn. Världen gungade för att jag var så trött (hade varit vaken hela dagen före vi reste så det blev sammanlagt 48 timmar från en säg till en annan...).

På planet mellan Chikago och Vancouver träffade jag en tjej som heter Rachel, hon var från Florida och var ca 30 år. Hon var som från en helt annan värld. Helt annat sätt på hur man ska leva mm. Vi prata konstant hela resan om allt som finns i världen, bla oskärelser, sex, kläder, smink, skillnader mellan Sverige och USA, matvanor, våltäkter (1/3 av kvinnorna i hennes stad har anmält en våldtäkt, förmodligen är det ännu fler). Vi var nästan från helt olika världar men ändå inte, är glad för att jag är svensk iaf:)

När vi kom till Vancouver var jag så slut och dygnsrytmen var helt åt helvete, frågade Dan (vår busschauför under dessa tre veckor) vad klockan var. Han svarade att klockan var 6. Då frågade jag om det var 6 på morgonen eller på kvällen. Han bara skrattade och sa att det var kväll. Middag fick vi på donken, det var rätt okej mat där trotts allt. När vi kom fram till Mcqueen Lake fick vi en snabb presentation av de nya instruktörerna och sen fick vi våra stugor och sen blåste vi upp luftmadrasserna för en skön natts sömn, vi fick sova hur länge vi ville för förra året gick det inte så bra när eleverna skulle upp kl 7 för en teorilektion och det är jag då väldigt glad för :) När vi fick frukost fick vi gå till matstugan och äta:) Det fanns muffins, en dunk med jordnötssör och allt man kan tänka sig. Godast var nog äpplena :)


Nu orkar jag inte skriva mer, resten får ni veta i morgon och då kanske det även blir bilder om det vill funka:) Har sovit i 21 timmar idag. Hade nog en del att ta igen. Vi kom hem runt 15 och då sov jag från 15-20, sem vaknade jag och gick upp och åt och såg lite serier och pratade med Kim. Sen somnade jag igen mellan 23-15. Jag missade min tvätt tid och hann precis springa upp till coop innan de stängde. Idag har jag packat upp en del och tatt kort på det jag har köpt. Det blev en del. 3 bhar 4 par converse, en massa smink och en del tröjor :) Bilder kommer imorgon:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0