Stormen Dagmar

Jahapp en strom igen... Mitt tåg som jag skulle ta upp blev inställt så jag satte mig i en telefonkö som tog 55 minuter. Sen efter en stund så har jag nu en ny biljett som går den 29 dec (bara 3 dagars försening). Så igentligen så skulle jag redan vara uppe nu. Men det känns ändå bra att jag inte ens behövde lämna huset för att få allt fixat för jag fick ett sms från SJ om info. Fick ett till förut idag med info om att det fanns ersättnings bussar ifrån stockholm att ta... Då var bara frågan hur jag skulle ta mig dit på en halvtimma. Nej men tåg den 29de blir bra, precis samma tåg som jag skulle ha åkt upp med och med liggvagn och allt.

Stormen har bråst ner träd över ledningarna, orsakat strömmavbrott och ett godståg har spårat ur. Och det var julhelg så det är svårt att hitta ersättningsbussar. Hade jag åkt en dag tidigare hade jag förmodligen suttit fast i Stockholm nu.

Mamma tyckte att vi ska göra något kul nu när jag blev kvar här nere, så idag blev det shoppning på mellandagsrean ihop med mamma och Linda. Räknade ihop rabatten på det jag köpte och det blev tillsammans ca 770kr! Och jag fick tag på 2 sportbhar som jag har behövt länge, en tröja som jag har dreglat över sen jag såg den på cubus sen den kom men inte haft råd att köpa OCH den var på -50% ! Sen så var det mesta toppar, en kjol för 75kr, ansiktstvätt, puder.. ja jag är riktigt nöjd kan jag säja. Det ända som inte var på rea var pudret jag köpte. Kanske var bra att tåget var inställt ändå.
Träffade Marcus Laggren infrån min AWARE klass på Överby vi pratade en liten stund men jag hade lite bråttom för vi var lite sena dit och hade lite ont om tid. Såg också en gamal lärare ifrån högstadiet med men jag brydde mig inte om att hälsa. Han kände ändå inte igen mig :P  Efter shoppingen tog vi en tur förbi mormor och drack te och spelade lite kort.
Imorgon tänkte vi ta och se på bio The Girl With The Dragon Tattoo i Borås. Så det går ingen nöd på mig men jag vill gärna vara uppe före nyår. Och nu ska det komma en till storm, NEJ!!! Snälla! Jag vill fira Nyår hemma. Vill bara att resan ska gå bra och att den ska gå överhuvudtaget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0