Tågjävlar och fina balklänningar:)

Ja ett liknade senario som i måndags hände mig inatt när jag skulle hem. Gick upp till tåget som skulle ta mig till Ånge för tågbyte. Tåget skulle komma 00.27, på tablån för avgångar och övrig info stod det ingenting om någon försening eller liknande. 00.45 ringde jag till SJ och undrade vart tåget hade tagit vägen. De sa att det fortfarande var kvar i sundsvall men att det hade bröjat röra på sig, men att jag absolut inte kunde komma i tid till natttåget även om ja fixade en taxi. Men de sa att jag kunde ta tåget från Ånge som gick kl 5 istället. Veolias kundtjänst stänger kl 21.00 så dom på SJ kunde inte kontakta dom och få mer info. Kl 20 i 3 försökte jag få tag i en taxi men de svarade inte. Ringde till SJ och då kollade dom upp tåget och då skulle det komma in när som helst. 2 min senare var tåget på stationen då var kl 3. 20 över 3 var jag i Ånge. Gick in i terminalen för att vänta i 1,5 timmar men såg då att natttåget som jag skulle åkt med var också försenat. 10 min senare (halv 4) kom nattåget, jag fick min platts och sov nästan hela vägen hem. I Gävle var det kaos, vaknade av att det var folk överallt, fattade som om att de egentligen skulle sitta på ett annat tåg men att de inte kunde köra eller nåt sånt. Jag sov vidare, vaknade lite nu och då och vaknade på riktigt kl 11, då var jag i Hallsberg, två stationer hemmifrån. Kom fram 3 timmar senare.

När jag kom in på stationen i Herrljunga kollade jag på tablåerna, alla tåg var sena utom ett lokattåg. Tåget som jag brukar åka med när jag ska hem var 7 timmat försenat. Glad ändå att allt löste sig relativt smidigt men det var jobbigt att sitta i torp och inte veta någonting, trodde att allt var kört och att jag inte skulle kunna ta mig hem alls. Det var en tjej till på stationen i torp, jag kände inte igen henne så jag frågade henne vart hon skulle. Hon skulle till ljungaverk (inte alls långt dit). Då frågade hon mig vart jag skulle och då svarade jag Göteborg (få vet vart Herrljunga ligger) då frågade hon mig: "Vart ligger det?" Jag blev helt paff, hur vet man inte vart Göteborg ligger, sveriges näst största stad?! Jag sa iaf att det låg ca 80 mil därifrån. Sa det till Kim sen när hon hade gett upp och gått hem eller nåt. Kim bara skrattade.

När jag kom hem iaf så tog jag och mamma en kopp te och en kaka, jag smakade lite soyafil som faktiskt var helt ok. Sedan åkte vi in till Vara för att kolla om det fanns några balklänningar. Det fanns en tjej som hade det. Huset såg riktigt nergånget ut och jag hade inte den minsta lust att gå in. Men där innne var det jätte fint och hon hade mist 3 rum fylda med bal och brudklännigar. Efter två timmars testande Hade jag prövat två riktigt bra klänningar, den ena var röd med blommor på och var lite Japan inspererad. Den andra var figursydd och var svart med ett rött band under brösten och rödaknappar i ryggen. Sedan testade jag KLÄNNINGEN. Det var den första jag kollade på när jag kom in men det var en 36 så då lät jag den va. Men jag frågade hon som jobbade där om den ändå inte gick att testa om den gick på eller ej, hon sa att den var stor i storleken. Jag testade den och den satt som en smäck. Skitfin lavendellila med svarta paljetter och ett band under bysten och en rosett och snörning i ryggen. Så fin, lustigt att det var den förta som jag hade tittat på och den var på REA också, 1000 kr billigare. Den behöver bara sys in lite över brösten:D Jag köpte den, på söndag ska jag och mamma in och leta smycken och en axelbandslös bh och annat. Kul ändå att jag hittade en balklänning inne i lilla Vara och att jag blir tvungen att sy in en 36:D  har vanligen 40-42 ;)

Efter det delade jag och mamma på en pizza. Sedan handlade vi mat till kalaset imorgon. Nu sitter jag i soffan, mamma och pappa ser på Bond. Snart ska jag nog gå ner och utmana brosan i snowboard spel:P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0