Hej

Ja kan väl säga lite snabbt vad jag har gjort de senaste dagarna.. jobb jobb jobb. Men igår baka jag och Elin världens supergodaste jordgubbsmarängpaj jag någonsin har ätit. Vi (Elin, Kim och jag) delade på den och såg på Supersize vs Superskinny. Annars så satt vi mest å snackade och Kim bygde äntligen ihop byrån. Och idag ställde jag den på plats och bar ut kartonger och annat så nu är nästan allt klart. Vi ska bara fixa detta internet och köra dit Kims skrivbord och dator. Vi är verkligen sega... Men sen kommer det upp bilder. Jag lovar! Måste låna en borrmaskin av någon vänlig själ och fixa plugg så att de som ska upp på väggarna kommer upp någon gång.

Nu har jag läst i boken Linas kvällsbok 2, och ja vilka minnen den sätter igång. Hon ska börja på en internatskola 45 mil hemmifrån, har ett litet rum och aldeles ensam. Längre har jag inte kommit men det påminner mig väldigt mycket om min första kväll på internatet. Nästan inga möbler, mamma åkte iväg med tåget och jag grät och sen sov jag. Dagen efter, första frukosten på internatet och alla åt tillsammans och lärde känna varandra. Alla ville veta vem jag var, WOW för en gångsskull så kunde jag vara mig själv :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0