Lägenheten och allt annat i mitt liv

Hejsan, mycket har hänt sen sist. Ska ta det i kronologisk ordning :) På lördagen hände inte så jätte mycket, vi var hos Dahlmans och sågade ner en häck som var ca 3 m hög och vi åt thaimat.

På söndagen var vi i lägenheten och kollade mer ingående på vad som måste fixas och Kims pappa fick ses sig om. Det var en hel hög som åkte till lägenheten, Mli, Linda, Jag, Kim, Valter, UllaBritt, Peder, Åsa och Anton. Många idéer flög genom luften.

Detta måste fixas:
Måla taket i matdelen.
Tapetsera/måla sovrum
Måla köksluckor
Måla väggarna i köket (välja färg)
Byta handtag i köket
Spackla och fixa till små hål i väggar
Måla hallen (välja färg)
Måla köksdelen (välja färg)
Måla/tapetsera vardagsrummet (välja tapet/färg)
Byta handtag på garderober
Fixa lampor
Möblera
Flytta in

Har säkert glömt en del också :) Tur att jag har hela nästa vecka på mig :P Kim köpte även en Skäggagam i söndags. Läskig sak den där. Lyckades även sträcka en muskel i ryggen när jag hjälpte Dahlmans att lägga på pinnar från häcken på ett släp. Det gör fortfarande ont och det är verkligen inte skönt att ta ett djupt andetag just nu. Inatt kunde jag röra på mig utan att vakna och kan ta mig i och ur sängen utan hjälp. Kim sa att knutan är i storlek med en hundralapp. AJ. 

I måndags var det full rulle, vi lastade bilen med nästan alla köksgrejer som Kim hade nere i källaren. Vi åkte även iväg för att köpa taperter, färg och tapetklister till sovrummet. Kom även hem med en grill. Det blev en snabbis inne på Lindex men jag hittade inget intressant. Lastade av grejerna i lägenheten och sen blev det full rulle mot stan. Men jag missade 100 bussen med ca 2 min. Men det gick en 12 buss till Umeå och sen blev det 10 till sundsvall, kom fram ca en timma senare men det var ok för så slapp jag vänta så länge:)

Och idag har vi haft  prov i klättring, det gick väl så där kan jag väl erkänna. Hade varit bättre om vi hande haft en lektion i det här innan provet för vi har inte haft det sen början av 2an... Och nu fick vi prov på det... Docktus säger jag bara.. Nästan bra ändå att det läggs ner... Och jag hade säkert presterat bättre på det praktiska om jag inte hade så ont i ryggen eller var så förbaskat höjdrädd, suck..

Nu har jag bara lite prov och några få arbeten kvar. Ska sätta mig och skriva om 70talet i kväll (historia A) och sen ska jag även skriva en uppsatts om en sjukdom till NKB. På torsdag har vi Nationella prov i engelska B. Sen är jag väl nästan klar med allt, har ett prov i Rörlig bild som måste göras någon dag. Sedan är bara det roliga kvar, bal, student och allt det där.

Kommer nog inte ha allt för hög närvaro för här ska det tapetseras och målas för fulla muggar.

 

Borde ta före och efter bilder på lägenheten och lägga ut här :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0