SPYC och Brudhårmodell

Idag har jag kört Kim till stan på ett möte, svängt förbi Ullabritt och Valter och fikat lite och en snabb sväng över till Mli. Och sen hem, käka, iväg till stan för att agera hårmodell för bruduppsättningar. Var och klipte luggen på La Vouge hos Harr. Och då frågade hon om jag ville vara hårmodell åt henne för hon skulle snart göra prov i Bruduppsättning. Självklart ställer jag upp! Alltid kul att bli ompysslad och pillad i håret. Idag fick jag veta mer om varför hon ville ha mig som modell. Mitt hår är långt, mörkt, tjockt, inte frissigt, lugg och ganska lätt att tupera. Dock inte så lätt att locka för att det är för tungt. Så det blev 2,5 timmar hos henne i dag och testade olika frisyrer och det diskuterades ihop med de andra frisörerna. Sen gick jag därifrån med en jätte fin frisyr med flätor på sidorna och lite tuperat. Kändes lite fel att gå på stan med finaste frissen tillsammans med träningskläder för efteråt skulle jag testa SPYC för första gången.

SPYC (styrka, pilates, yoga, core) = AJ!!! Kan säga att det var riktigt jobbigt! En massa mördande övningarna för benen framförallt. Gick knappt att ta sig från ena sidan av mattan till den andra för jag trodde seriöst att jag skulle trilla. Benen höll nästan inte. Och sen när jag kom hem så önskade jag verkligen inte att jag bor på tredje vångingen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0