Packar

Ska ta det ifrån början. Förra veckan fick jag reda på att Lonas skulle ner med familjen till Örebro för att köpa en motorcyckel och han undrade om jag ville följa med. Sagt och gjort. Jag åkte med ner till Örebro och sen kom hela min familj och hämtade upp mig där. Det är ju "bara" tre timmar bort... Resan tog ca 14timmar. Då var jag verkligen less på att åka bil.

Anledningen till att jag har hållt detta ifrån min blogg var för att vi skulle överaska mormor som inte visste om att jag skulle ner. Passade perfekt eftersom att de skulle fira hennes födelsedag. Hon blev så överaskad och glad när hon öppnade dörren och såg mig där! :D

Det har inte varit en lugn dag här under hela helgen. 
Fredag spenderades i bilen ner. Tog en fika + kisspaus i Docksta, Lunch på IKEA i Sundsvall. Kisspaus vid Söderhamn tror jag. Väntade på mamma och pappa i Örebro i ca 1,5 timma. Och sen middag i Mariestad. Och sen äntligen hemma efter 14 timmar! 
Lördag var det upp tidigt (09.00). För vi skulle åka in till Borås och gå på Boråsdjurpark! Jätte kul! Men det duggade hela tiden och det blev mer och mer regn. Men vi han gå igenom parken innan vi blev helt dyngsura. Motslutet rann vattnet ner ifrån min lugg och ner på ögonfransarna och sen var svarta ränder ett faktum. :) På kvällen skulle mamma och pappa gå på 40 årskalas och jag fick agera fyllechffis åt mina päron. Haha det var en första det där. De hade haft jättekul och jag hämtade dom halv 1 på natten. Undertiden såg jag och Linda och David på Titanic och åt snask. Det var mysigt det med.
Söndag blev det också upp tidigt för farmor och farfar kom på besök 10:30 och då ville man ju vara lite fin, iaf inte i pyjamas. Vi fikade och pratade en del. Och senare på dagen åkte vi till mormor och morfar för att fira mormors födelsedag. Hon blev jätte överaskad! Och jätte glad! 
Måndag åkte jag och mamma till Lidköping för att shoppa lite och umgås. Vi köpte inte så jätte mycket kläder men vi upplevde destomer eller vad man nu ska säga. Upptäckte hur otroligt bra 50tals klänningar passar min figur :D Som står i ett tidigare inlägg, var bara tvungen att skriva av mig om min fasination. Köpte en special gel i akryl med sand i. Någon sorts uppbyggnadsgel som ska ge mer liv i tavlor. Köpte även billiga dukar. Så nu jävlar ska det bli av att måla! :D Köpte även en cool ring med en klocka på, som fungerar :) 
Tisdag idag har alla varit på jobb/skola. David kom hem alldeles nyss och har visat mig hur man gör olika tecken på datorn. Så som : ☺ ♥ ♂ ♀ ♪ ♫ ☼ :-þ  Jag har packat istort sett allt nu. För 17:46 går mitt tåg ifrån Herrljunga till Batuträsk, är framme 08:15 Det blir 14,5 timmar på tåget. Men nu har jag faktiskt en liggplatts och det ska bli så skönt.

Det är ändå vemodigt att åka upp, fast det ska bli skönt ändå. För nu har jag ett hem istället för tre som jag hade tidigare. Förut spelade det ingen roll vart jag var, jag längtade nästan alltid till ett av dom andra hemmen, iaf funderade på vad jag missar när jag inte är där. Och nu är det så skönt att ha ett hemma  :D Hemma med Kim. Och det är så skönt att ha ett hem tillsammans. ♥ Men jag kommer att sakna familjen såklart. Flytta upp till Skellefteå tycker jag, hela släkten så att alla kan vara med alla! 

Ska lägga upp ett till inlägg med bilder från Boråsdjurpark som min syster har tagit. 
Blev mycket att läsa jag vet :P 

Hej då ♥ 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0