Långt inlägg om hela veckan

Ja mu är det konstaterat, min dator är paj. Kanske att Kim kan rädda det som fins på hårddisken. Förhoppningsvis... I veckan har jag haft fullt upp och där av uppehållet. Senast jag skrev var jag hemma nere i södern. Ska ta och berätta lite snabbt vad jag har gjort de senaste dagarna.

Tisdagen förra veckan spenderades på ett tåg. Och som vanligt blev jag två timmar försenad tillslut. Men det fick vi inte veta förrens vi var i Umeå. Först sa de bara att vi var sena, men inte med hur mycket.. Smart det där. Vad ger det att säga att de är sena om de inte säger med hur mycket? Vore ju jätte bra att veta för dem som ska byta tåg osv. Sov mycket dåligt på tåget. Totalt kanske det blev en timma. Annars så läste jag mest. Charline Harris ♥

Onsdagen spenderades också på tåg ett tag. Blev totalt 16,5 timmar på tåget.. UllaBritt och Valter kom och hämtade mig i Bastuträsk. Så snälla de är :) Åkte till stugan för de skulle packa ihop och flytta hem igen. Kom hem 1 på dagen och då var jag tämligen slut. Sov från då till halv 7 på kvällen. Upp till 11 och sen sova igen. Fick inte mycket gjort då.

Torsdag var mest en dag att umgås med Kim och bara lata sig. Träffade Linda på kvällen för att planera vad vi skulle baka till Pedera kalas som vi skulle göra dagen efter. Tog även en sväng till Maxi.

Fredag blev den liten seg start men sen då jäklar blev det fart. Jag och Linda bakade subwaykakor, mandelbeskvier, jordnötskakor, cheesecake, bakelse, tjinuskitårta, negerbollar, dumlekakor och lyckselekaka. Vi bakade mellan 17:00 och 06:15. Det var jobbigt, vi tog endast en liten paus till middag (pizza hos Åsa). Vi var knäckta. Sista vi skulle baka var 5 rulltårtor till bakelserna. Då var klockan 5 och då var jag beredd på att gråta. Men det blev bra tillslut.

Lördag hade Peder sitt kalas. Vi gjorde det sista på kakorna, Skära upp, lägga i lådor, lägga på grädde och en massa annat. Men lite kul fick vi. Blev lite grädde över så det la linda i locket till en ägg kartong. Så när Peder kom över för att hämta kakor så fick han ett grattis som han sent kommer att glömma :D Hela nyllet täckt av grädde!!! Efter en stund var Linda det också :D Jag fick min lilla del jag med för jag filmade allt och stod mest och skrattade. Då fick vi vårt hår tvättat innan kalaset också :D Allt fika blev tok gott men vi insåg att nästa gång blir det mindre sorter och börja någon dag tidigare. Det fanns fika för ett helt kompani! 4 x cheesecake, 2x subwaykakor, 2x mandelbeskvier, 2x dumlekakor, 2x negerbollar, 2x tjinuskitårta, 5 x rulltårta till bakelserna, 2x jordnötskakor...  = MYCKET FIKA!!  Inte nog med det så hade Åsa och Peder gjort säkert 5 smörgåstårtor. Kanske mer, jag vet inte.

Söndag var en riktig lat dag förutom att jag och Kim cycklade till Ursviken. Jag och Linda sätdade i hennes kök. Det var kladdigt! Smet på golvet och plåtar och bunkar överallt. Sen gick jag över till Åsa och Peder för att hjälpa dom med det överblivna fikat.

Måndag hände typ inget. Förutom att vi gick till Ica, bakade muffins och subwaykakor. Och jag målade två tavlor i acryl. Gillade färgen men måste öva mer på gelen med sand i. Den var lite svår att greja med. Såg klart säsong 7 av Gerys Anatomy. Vad ska jag se nu?

Idag var nog mest inaktiva dagen på hela veckan. Har sett två avsnitt av den nya serien Body of Proof. Nja är väl mitt betyg. Hon är för bra. Inget kul att se en serie där de ska lösa någons död när det inte ens behöver fundera. Hon typ tittar på liket och ser en plånbok i vänster bakficka och på så sett har hon kommit på att det inte var ett självmord.. Suck, saknar Greys Anatomy. Lagomt med problem, drama, medicin, freakshow och överaskningar. Ska nog börja se Sex and the Citty. Alla säger att den är jätte bra. Såg ett avsnitt för ett tagsen och det var faktiskt riktigt kul :) Annars har jag målat naglarna och städat i köket. Snart ska jag sätta med och läsa lite True Blood.

Lägtar till Zumban på torsdag! Så ska jag skaka rumpa! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0