Tandläkarsnack

Ja jag var hos tandlärakren idag det skrev jag om igår. Lugnandet funkade inte så bra. Blev typ full men inte lugn. Kroppen var som bedövad men sinnet lika rädd ändå. Ragglade in i rummet och ner i stolen och darrade. Men denna gången fanns världens bästa assistent där! Hon såg att jag darrade och undrade om jag frös. Jag sa ja och hon sprang iväg och hämtade en mysig filt och la den över mig. Sen pratade hon med mig hela tiden. Och när de lutade stolen bakåt fick jag panik som vanligt och tårarna rann. Då hämtade hon Kim och frågade vad jag var rädd för och vad som var obehagligt och vad vi kan göra åt det. Fick lyssna på musik och vi kom överens om att de ska räkna till 5 och sen slutar de borra. Och om jag inte klarade av ända till 5 så skulle jag bara säga MMM och så slutar de på en gång. Jag fick bestäma när de skulle börja om igen. Hon klappade mig på armen och förklarade vad de gjorde i detalj och varför de gjorde som de gjorde. Hon visade exakt vart hålen var och om de var små eller stora. Och hon berättade även varför jag har fått hål på mina visdomständer så här tidigt (de har ännu inte vuxit fram helt). Har en fåra längs tändernas sidor som gör att bakterier kommer ner på tanden som ännu inte har vuxit upp, finns inte en suck att komma åt med tandborste över huvudtaget. De hade dragit dom om det inte var för att jag saknar permamneta tänder för de första kindtänderna.

Och hon och Kim pratade en del under tiden och det var väldigt lugnande att lyssna på. Bara vanligt prat, inte meningar som - Ge mig wxatezyts.. - Nä vi ska nog ta WXDCURYTF istället. - Dom här gh56 har rwests . Så låter det för mig iaf.

Efteråt var jag ganska påverkad. Sluddrade pga bedövningen och vinglade pga lugnandet som inte funkade. Gick till ICA och sen hem. Då la jag mig och sov ända till 4 på dan. Innan jag somnade kände jag att jag var bedövad ända till tinningen och örat.. Och var allmänt mosig i huvudet.


Varför har jag inte träffat en sån där assistent tidigare? Hade jag haft en sån från början hade det säkert inte varit så här farigt nu. Jag har träffat två liknande tandläkare tidigare. Den ena var en ung tjej, men hon var tandhygenist eller nåt sånt, träffade henne en gång på ett möte om tandhälsa. Och den andra var min tandreglerare. Han var typ cool. Nynnade på låtar och snackade på om allt möjligt och frågade mig en massa om livet i sundsvall osv. Han förklarade en massa.


Det blev en massa tandläkarsnack här nu jag vet, men behövde skriva av mig lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0