En mycket bra vecka :D

Ja det här har varit en mycket lyckad vecka. Kan börja med att säga att måndag förra veckan så gick jag på en arbetsintervju så under hela veckan så gick jag runt och väntade förväntansfullt på att hon skulle ringa. Måndag och tisdag gick och jag var på den där kursen och gjorde inte så mycket där. I onsdags var vi lediga från kursen så då tog jag en cykeltur till ursviken. Vi (Valter, Ulla-britt, Åsa, Anton, Linda, Kim och jag) gjorde årets första grillning.

Fick veta av Linda att hon hade fått ett telefonsamtal ifrån jobbet (vi sökte samma jobb) och de ville att hon skulle komma in och provjobba på måndag. Min ända tanke var - Men jag då? Så jag bestämde mig för att ringa dagen därpå och fråga vad de hade kommit framtill.

Efter grillningen åkte vi till Åsa och såg på hockeyn. Det var riktigt spännande. Efter 3 perioder så var det jämnt och de spelade Sudden death i ytterligare 3 perioder till tills SAIK gjorde mål och vi vann!!

I torsdags blev det PP.. ringde till hon som intervjuade mig och hon sa att hon inte ville anställa mig för att jag ska börja pluggatill hösten.. Annars hade jag fått jobbet direkt. Resten av dagen var jag ganska så depp och bestämde att jag skulle gå på stan och söka jobb dagen efter. Jag ska har ett jobb i sommar.

I fredags morgon ringde hon tillbaka och sa att hon hade ångrat sig. Hon ville verkligen att jag skulle komma och jobba för henne. Så imorgon åker jag och provjobbar för dom och får reda på mer. :D Sen en skön tur på stan och vi åt lunch på Kitchen, köpte biljetter till hockeyn och sen åkte vi till Linda. Sen åt vi pizza ihop och sen så gick vi på hockeyn tillsammans. Och oj vilket drag! Så jävla kul!! Stämningen var på topp, hela arenan var full, vågen gick två varv i arenan, kim fick pucken som åkte ut i publiken på sig och Linda lyckades ta den innan någon annan gjorde det! Vad är odsen? Det var en massa slagsmål och mycket drama. Sen att vi vann med 5-1 gör det ju inte sämre. Det var verkligen ett öronbedövande dån av jubel när det blev mål. Efter hockeyn gick vi till Kalles och tog en drink och kände på stämningen :) Sen hem och röka lite vattenpipa och ha det trevligt.

Igår gjorde vi inte mycket, vi badade, lagade laxtacco som Mli tipsade om. Sen var det riktigt lungt, bok läsning, såg serier och spelade Sims 3.

Just nu sitter jag hemma hon Jonas föräldrar och vi ska snart grilla och se kvällens hockey. Men det får inte bli försent för bussen går 07.05 imorgon till första dagen på jobbet :D Wish me good luck! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0