inbrott!

Ja igår kl 12 precis efter att jag och Mli hade fotat klart så knackade grannen på. Det hade varit inbrott i källarföråden under natten och jag borde komma ner och se om jag var drabbad. Och jo det var jag. Allt i förrådet är vänt upp och ner. Alla mina kassar med kläder låg utspridda men inte en chans att tre propp fyllda kassar med kläder fanns kvar. Hade renast ut garderoben för några månader sedan för att få platts. Så jag packade mest ner sommar jackor och jeans och lite sommarkläder. Det ända som finns kvar är 2 jackor, 1 par jeans, 2 t-shirts, 1 shorts och 1 kjol. Men det andra var kvar vad jag kunde se. Vem snor kläder?

Men det jobigaste av allt är väl att de har kastat runt saker mellan förråden. Ubbe hittade saker i sitt förråd som inte var hans och det var då tydligen grannens. Så en del av det jag har blivit av med kan finnas in något annat förråd. Men vissa saker vet jag att det måste ha blivit stulet som min Didriksons jacka och Kims skinnjacka. Inte en chans i världen att dom finns kvar.

Men jag tycker inte att vårat förråd såg så illa ut jämnfört med andras. De kunde inte ens ta sig in. De hade vänt upp och ner på allt i mitten så högen var säkert en meter hög med bara saker huller och buller. Julgranskulor, prydnader, kläder, delar av hamsterburar, bestick ja allt man kan tänkas ha i ett förråd. Men det varkar som att det bara är jag som blev av med kläder. Så grannarna speckulerar om att det måste ha varit en kvinna inblandad för att sånt försvann. Någon hade blivit av med afrikansk konst men just nu är det väl lite svårt och veta.

Men vid 5 tiden igår kom polisen och gjorde en anmälan och kollade runt. Men det fanns som lite att göra. De förklarade iaf hur jag skulle gå tillväga med allt och jag har börjat skriva en lista på vad jag har blivit av med. I klädes väg har jag blivit av med saker för mer än 10.000kr. Jag har räknat lite grovt men ungefär.

Idag så blev det inget jobb för mig. Jag har mycket att fixa. Tänkte hjälpa Ubbe och Bettan lite. 

Kan läggas till att det var jag som ringde polisen. Hyresvärden sa att polisen inte sysslade med sånt och att vi får ta det med försäkringsbolagen. Tur att jag inte lyssnade på han utan ringde själv. För man måste polisanmäla för att få ut något på försäkringen.

Nu vart det ett långt inlägg men det måste komma ut någon stans. Var så arg igår att det gick ut lite över andra. Men det är väl så. Nä nu blir det frukost och sen ner och städa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0