skit

Ja skit, allt är skit... Iaf en hel del är skit. Först inbrott, sen få hem ett Inkassokrav på en räkning man inte ens har fått, men mest skit av allt är att dom jag jobbar för har helt plötstigt bestämt sig för att inte ge mig den lön jag ska ha. Har inte fått en lugn stund sen i måndags efter som jag har försökt fixa detta på något sätt. Ringt den ena efter den andra, suttit på möten och varit förbannad, förtvivlad, förvirrad, sviken, stressad...

Och samtidigt har jag haft en rasande feber som jag har pressat ner med alvedon men fortsatt hålla tempot för att på något sätt ordna detta helvete. Och nu när jag äntligen har ledigt är jag så slut och är på ett ruttet humör, tyvär har det väl gått ut lite över Kim. Åkte till Åsa idag och myste med nya lillebror och det hjälpte för stunden. Bebisar får en att tänka på annat. Borde gå på ett Box pass och få ut lite aggressioner.

Allt bara snurrar i huvudet, vad jag ska göra, vilka jag ska ringa, hur jag ska göra. Och snart ska hyran betalas och lönen som de tänker ge mig räcker inte ens till den.... Men allt löser ju sig till slut. Jag är inte ensam. Både mamma och Valter tänker hjälpa till lite om det inte skulle gå men man vill ju klara sig själv. Min jobbcoach kommer att hjälpa mig, han och hans kollega har ringt runt och de kommer att göra allt dom kan. Gillar verkligen min coach, han är seriös, bryr sig och har idéer. Men han är tydligen inte en jobbcoach egentligen, han håller kurser till chefer om hur man gör saker bättre. Han jobbar också en del med att förebygga våld/droger bland unga mm. Ja jag gillar han.

Nä nu får jag ta och göra något roligare. Jag tänkte ta och se en film med Kim, äta lite popcorn och glass. Imorgon ska vi baka en Batman tårta till Viktor som fyller år. Det blir nog jätte fint, har redan gjort en mall till bilden vi ska ha ovan på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0