Första lektionerna

Ja nu har det gått två skoldagar. Och jag tror att det här kan gå bra. Det är ett helt annat tempo mot i gymnasiet och jag gillar det på något sätt. Gymnasiet var så slappt. I morgon börjar vi på kapitel 2 i kemiboken (har redan läst det för att hänga med bättre). Det går undan. Men man hinner inte glöma av något eller tappa focus. Jämnfört med gymnasiet där ett kapitel tog minst en månad. En skilland är att nu har jag motivation och att alla är vuxna och att alla vill lära sig. Herregud så mycket lättare det blir då!
 
Lärarna är också bra, jag gillar kemiläraren. Hon verkar rättvis, smart och glad. Matteläraren tycker jag också verkar bra, men vi har ju bara haft en lektion hittills. Men jag gillar att han förklarar samma sak fast på flera olika sätt, att det inte finns ett ända rätt sätt att göra saker på, så länge man följer grund reglerna. Och han hade ordning och reda på allt. Biologi läraren är lite virrigare, en sån som nästan kan lite förmycket och har lätt att sväva i väg och prata om annat (nog för att det bara är intressant fakta men ändå). Igår på uppropet fick jag veta varför det heter Sjungande dalen, det är så mycket fåglar där som sjunger på våren. Och idag fick vi veta att en bebis består av 95% vatten, därför är dom så bulliga. Vi får oss några skratt iaf :)
 
Tor ligger brevid mig nu och bara myser. Snart kommer min nya mobil :) Då ska jag börja anväda instagram och då blir det nog fler bilder på kissen och mig, här också kanske. 
 
Ah blir galen, grannen borrar i betongväggen och kl är 21:50 en onsdag!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0