Mycket har hänt sen sist

Oj nu har det gått nästan en månad sen jag skrev sist. Och en hel del har hänt. Bland annat så har jag och Kim köpt oss varsinn cykel och varsin dator. Min gamla laptop gav nästan upp varje gång jag ville spela The SIms 3. Fläkten drog igång direkt och efter några minuter var den kokhet trotts att jag hade ett laptopbord med fläkt i hela tiden. Och med min nya kan jag spela hur länge jag vill utan att något händer :D Och inget lagg och jag kan ha allt på högsta grafik :D
 
Men största grejen av allt är att vi ska flytta! Japp flytta, vi ska flytta till Ursviken i samma lägenhets slinga som Mli och Linda bor i. Och Åsa rakt över gatan och Kims mamma och pappa längre bort längs gatan. Det kommer bli toppen! Vi får en mycket större balkong och mer garderober :) Lägenheten är lika dan som LIndas fast spegelvänd.
 
Men vi får ha en diskussion med hyresvärden om vad som måste göras i ordning i lägenheten för den som bodde där innan hade målat om själv och det hade inte blivit lyckat. Hur svårt kan det vara att använda lite maskeringstejp och måla några lager extra? Och de hade inte brytt sig om att ta bor tapetborden heller. Så sjukt fult.
 
Men på måndag ska jag hämta kontraktet ial och sen får vi flytta in 1/6. 
 
Igår tog jag och Mli kort på våran lägenhet så att vi kan lägga ut den på blocket. Så jag har haft full rulle med att städa i lägenheten och jag och Kim har rensat ut lådor. Det blev ca 2 Ica kassar med skräp bara ifrån våra lådor. Sen har vi ju garderoberna... Och igår åkte vi också till Jysk och köpte ett nytt matbordsset och beställde en ny skrivbordsstol till Kim. Sen var det grillning hos Åsa med tårta till efterrätt för lillAron fyllde 1 år.
 
Idag har jag börjar packa ner lite saker i lådor, glas och sånt som man inte använder varje dag. Annars så har jag bara tagit det lugnt. Min magkatarr har kommit tillbaka igen :( Nu är vi iaf helt klara med Fysik B och nu har vi bara 2 veckor med repetion kvar och sen tenta. I Kemin är det värre. Tempot är sjukt och vi har bara två veckor med lektoner kvar sen drar det ihop mot tenta. Och så oroar jag mig för hur det kommer att bli med försäljningen av lägenheten.... 
 
Här är bordet vi köpte, superfint! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0