Dag 03, mina föräldrar

Mina föräldrar heter Maria och Conny Ivansson. Mamma hette förut Hilmersson precis som mormor och morfar gör:D
Mamma och Pappa blev ihop när de var i min ålder typ och har hållt ihop sen dess, det gillar jag:) De har berättat att de träffade genom en brevvänsannons i den tidning som mamma hade lagt ut för skojs skull. Farmor hade köp just den tidningen för den hon brukar köpa var slut. Och av någon anladning läste pappa igenom brevvännerannonserna och tyckte att min mamma verkade intressant och skrev ett brev. De blev snabbt vänner och sedan växte det.
Så mycket vet jag om hur de träffades och tur är väl det. Annars hade jag ju som inte skrivit det här:P
Jag och mamma pratar ofta över telefon nu när vi ses så sällan, så jag får veckovis uppdateringar om vad som händer där hemma:) Man kan säga att min pappa är lite av en biltokig blocket sökare med udda humor och mamma är en pyssel drottning och äntligen har börjat ta målarkurser efter några års paus för att ta hand om oss barn.

Kan säga att jag har ärvt min pappas utseende och min mammas temprament:P

Vet inte riktigt vad jag ska säga mer... Men det här räcker väl?:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0