Helt otroligt

Helt otroligt, jag ska vara med i Luciatåget i år. Har ända sen grundskolan tyckt att lucia har varit supertråkigt. Men när de frågade om någon skulle tänka sig att vara med i Luciatåget i år då räckte jag upp handen och tänkte att det skulle vara en kul grej ändå. Det blev en lottning mellan mig Jonna och Elin till luciakandidater. Och jag blev dragen. När jag hörde mitt namn så tänkte jag bara Shit, vad har jag gett mig in på! Tänk om jag råkar bli lucia nu då, jag skulle dö av nervositet om jag tvingas gå med det röda bandet i midjan och en ring av eld runt mitt huvud. Och tänk om jag ska hålla tal eller något, jag är inte riktigt haj på hur det går till för jag har inte brytt mig så mycket om det tidigare. Om jag nu ska hålla ett tal eller breätta en dikt så kommer det att gå bajs. Det hela känns lite löjligt men så enerverande, för tänk om jag skulle göra bort mig inför hela skolan:O Vill typ tvinga Kim ner så har får vara mitt mentala stöd, blir jag lucia så ska jag göra det iaf. Så nu vet du det Kim.

Vet att jag har två röster iaf, och det är ju bra för helt utan röster vill man ju inte gå heller. Då skulle jag bara känna mig mobbad. Och på ett sätt så vore det ändå kul att vara lucia för det brukar ju bara vara de snyggaste och populäraste tjejerna som blir lucior ju. Och det vore ändå lite kul att vara den tjejen för en gångs skull:)

Nu börjar det även bli lite väl kallt för lilla mig, -25 är ingen hitt tycker jag. Men jag har iaf ett par ordentliga skor och jacka i år:) Och paniken över att hitta julklappar till alla börjar sakta nästla sig in i min kropp. Vad skulle jag kunna ge något till alla som verkar ha allt när man typ inte har någon ting?

Kommentarer
Postat av: Syrran

Jag var ju lucia när jag gick i 6:an hade först tänk att vara tomtegumma igen som jag var förra gången men när lärarna frågade mig om jag verkligen inte ville vara lucia så gav jag upp och gick med på att jag kunde vara en av kanditaterna, och när dom drog lott så blev just jag lucia det hade jag verkligen inte räknat med, och resten av tjejerna vart lite små sura.. hehehe..



Jag får väl dela med mig av min önskelista så kanske det hjälper lite grann :)

* Filmer

* Snygga naglack, hårspennen, diadem.. a lite sånt, hoppas du förstår vad jag menar ;)

* Bland CD

Typ de.. finns såklart mer men det är av vad jag kommer på nu :)



Ha det bra !

Syrran :*

2010-12-01 / 01:21:38
URL: http://medialifee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0