Nu är ettorna nollade:)

Igår brakade det igång. Ettorna blev nollade av oss treor:) Halv 11 störtade vi in på internatet maskerade och utrustade med visselpipor, hockeytutor och en kraftig stämma. Ögonbindel skulle med och alla skulle samlas på en rad utanför. Där berättade vi reglerna. Dom fick bara svara med "Ja kapten" eller "Nej kapten" och dom var tvugna att säga "Får jag erhålla om en fråga?" innan de skulle säga något. Sedan var det full mars upp till elljusspåret där nollningen var:) Dom fick göra att möjligt vidrigt, vissa spydde en del och sånt klarar inte jag av riktigt. Så jag gick till en buske, men jag klarade mig:D
Sen när nollningen var över så blev det hem och tvätta av sig och sen ner på internatet och leta upp en halsduk som var försvunnen. Och så fick vi veta att vissa av tvåorna hade helt gått överstyr och gått in på ettornas rum och förstört saker, snott och möblerat om. Vi blev förbannade för vi hade lovat att inget skulle komma till skada på internatet. Det ända som vi hade bett tvåorna om var att de skulle göra slut på varmvattnet (det hör till=P). Och självklart så fick vi skit för det imorse. Tur att nattvakten kunde intyga att vi inte var där då. Så nu är det tvåor som får ersätta allt och städa där nere. Men har man satt sig i skiten så... Visst jag vet ju att alla inte var med på det och många säger att dom skäms över sina klasskamrater som gjorde så. Alla treorna har varit förbannade på alla tvåor, ingen har ju erskänt så tills dess så kommer vi väl fortsätta kasta elaka blickar för att dom gjorde så fel. Nollningen var frivillig, ville man absolut inte vara med så fick man gå hem. Men det fanns inget val om de ville få sina rum vända upp och ner. Det fick dom ändå. Men en sak som jag stör mig på, Varför ingrep ingen? Varför var det ingen som såg att det gick överstyr?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0