Subwaykakor!

Idag bakade jag subwaykakor med toblerone, vit choklad och mjölkchoklad i. Jätte gott! Har ätit 3 st nu så jag mår jätte illa förtillfället. Men det går nog över om en stund:)

Det är 300g choklad i dessa kalloribomber, inte lite choklad.

Idag tog vi en sväng på stan också för Jonas behövde en HDMIkabel till sin dator. Då passade jag på att kolla lite inne på biboköp och där hittade jag äntligen en kavel. Så jag kom hem med en sån idag. Nu fattas bara en elvisp till mitt kök och sen så har jag det mest nödvändiga. Skulle vilja ha lite mer roliga bakgrejer, speciellt när jag har varit hemma hos Linda som har ta mig fan allt till bakning. Typ 100 olika muffinsformar, 50 olika strössel och ja typ allt. Själv har jag bara det viktigaste, typ bakplåtspapper och smör. Men det är väl lika bra det för annars skulle jag bara bli ännu tjockare. Får lägga pengarna på tapeter och målarfärg. Då blir det fint här hemma och jag fåt lite motion iaf :P

 

Hade tänkt ta och måla en tavla att ha på långväggen i vardagsrummet och kanske en till köket. Så underveckan har jag blivit så otroligt inspirerad när jag läser denna tjejs blogg: http://bokkei.blogg.se/ Hon är så bra på att måla att det börjar klia i mina fingrar av avundsjuka. Så nu har jag börjat måla på en bild och det var verkligen längesedan jag målade sist. Iaf det är denna bild som jag ska måla av :

 

Tyckte att den var lagomt svår, blir det lite fel i mått så spelar det ingen större roll, det är det som är så svårt med att måla ansikten. Blir det lite för lång näsa eller täta ögon så ser det helt fel ut. Men med denna ligger det i att få till färgerna rätt och det är inte alls lika svårt tycker jag. Borde verkligen måla oftare för när man har kommit in i det så försvinner tiden i väg och jag känner verkligen hur lätt det flyter på och att detta är något som hjärnan kan automatiskt. Vilken färg som ska vart och vilken färg som ska på först för att få fram rätt nyans, vart skuggan ska läggas för att få rätt djup osv.

 

Så här funkar min hjärna typ, fast den västra är ganska dålig, logik, matte, ordning och reda existerar inte. Gillar bilden också kanske blir den på väggen, vem vet, Men först måste jag investera i duk och målarfärg. Ska nog testa akryl. Torkar snabbare och lättare att måla med har jag hört.

 

Har svart hår nu föresten:D Måste dock måla det en gång till för att få en jämn färg. Passar mycket bättre i mörkt hår märker jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0