jäkla matte B igen

Nu har jag nästan läst ut boken som jag lånade i måndags som var skriven av Charline Harris, boken innehåller 3 böcker och varje historia är på ca 200 sidor. Och jag är helt kär, kunde inte läsa Twillight för att allt som vampyrerna gör är helt fel tycker jag efter att ha läst true blood böckerna. Vampyrer ska inte glittra i solen, de ska börja smälta/lösas upp till aska inom någon minut. Och de ska abslut inte kunna gå i en vanlig High School. Nä då tycker jag att Charline har fått allt rätt, där är vampyrerna inte mänskliga för 5 öre.

Jag funderar en hel del på att hoppa av matte B, eller ja sluta fixa upp betyget till ett G. Efter att ha kollat upp vilka formler det är jag ska lära mig så insåg jag att det aldrig kommer att gå. Har tagit mig ett halvår att räkna ut ett kapitel, jag kunde 2 formler halvbra av dom som fanns på de där fyra sidorna som man skulle kunna. Och jag har ca 2 månader på mig att lära in allt + allt det övriga i skolan (alla lärare vill att vi ska vara klara innan USA med allt och det är i mars). Jag pratade med mamma om det igår och hon sa att jag iaf har försökt och att jag alltid kan fixa upp det sen när allt är lugnare och när jag känner mig motiverad. Pratade med läraren idag och han ville ju så klart inte att jag skulle ge upp nu när jag har kämpt så länge, men det kommer verkligen inte att gå.

Hämtade hem ett papper på mina betyg, ser ändå hyfsat ut trotts det där IG:t :)

Nu är jag jätte hungrig, får väl ta mig och pallara min rumpa upp till lägenheten och laga mat innan jag har ätit upp Teos godispåse;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0