Har haft fullt upp...

Hejsan, nu har jag inte skrivit på ett par dagar. Men jag har faktiskt varit duktig:)

Fredag: Gick upp tidigt för att gå på arbetsintervju och jag fick jobbet på hemtjänsten !!!:D Ja! Nu blor jag inte fattig iaf :D Sen gick jag till tandläkaren och fixade ett hål som var ganska stort och som satt på visdomstanden. AJ, efter det var jag slut hela dagen så när jag kom hem igen så slocknade jag direkt. Vaknade tre timmar senare, åt lite mat, gick över till Dalhmans och åt lite mer mat. Sedan hände inte så mycket mer. Lovade mig själv att aldig mer äta godis.

Lördag: Jag och Mli kom fram till att vi skulle ha ett bord/stolsliparparty. Men först blev det en tur till Lakkapää för att köpa lite slippapper och kolla in butiken. De har riktigt mycket där. Tog en färgkarta när jag ändå var där. Sedan började det hårda jobbet med slipning. Hade slipat en stol och en del av bordet för hand med sandpapper, det var inte så kul... Mli lånade mig hennes Mouse slip eller vad den nu hette. Bra var den och resten gick med en rasande fart. Vi dagens slut hade jag slipat 2 stolar och bordsskivan. Sedan Blev det TURKYDINNER hos Dalhmans. Det var kalkonen som jag och Kim "råkade" köppa förra veckan, missuppfattade priset.. Varr visst inte så billig som vi trodde.. Ett bra misstag från vår sida för det blev riktigt gott, till det drack jag sprite och cola... där sprack det godis löftet.. :( När vi ändå var igång så åkte vi till Bergsbykiosken för att äta glass. Hade vitchokladsås och nötkross på mig, mums!



Den såg lite bisarr ut :D Men god :)

Söndag: Fortsatt slipning av stolar och underdelen av bordet. När Valter och Ullabritt kom hem så hjälpte Valter mig att spackla mm, eller ja han spacklade och jag såg på :) Thaimat till middag och sen målade jag som bara den, grundmålade 3 stolar. Och sen blev de natti natti.

Måndag: Vaknade, åt en macka, målade underdelen av bordet. Följde med Ullabritt på affären för det ekade tomt i både kylskåp och skafferi. Sedan åt vi lunch,en supergod kycklingsallad :D. Sen packade vi bilen full och åkte till lägnheten och tog med oss kökslådor och post hem. Brevlådan har vi inte ens öpnat och den var smock full... Sedan fortsatte jag med målandet och nu är allt klart, grunden iaf. Imorgon blir det ett lager lackfärg på stolar och bord eller så åker vi till lägnheten och målar eller kanske lite både och. När jag hade grundat klart insåg jag att jag förtjänade lite vila och satte mig ner med datorn och spelade The Sims 3 :D Och här har jag suttit ett tag :)



Slipa för hand var jobbit..



Här står Kim och slipar stol. :)



Här är allt färdig slipat :)



Så här långt kom jag igår.



Nu är allt färdig grundat :D

Isåg nyss att jag har historia uppgift att göra och en uppsatts i NKB, suck.. när ska jag ha tid med det?? Tur att det bara är det kvar i stort sett :) Hörde föresten på nyheterna att Doctus har gått i konkurs... jahapp hur blir det med tvåornas och ettornas profil nu? Vi treor gjorde klart vår sista profil förra veckan så det är ju bra för oss iaf..men ändå.

Nä nu ska jag sova, har faktiskt en hyfsan dygnsryttm nu och den ska jag inte förstöra :)

Godnatt! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0