Helgen

I helgen hände en del.. eller nja inte så mycket i praktiken men ändå en del viktiga saker. Mamma fyllde år den 1 okt, så även mitt körkort som fyllde 1 år :D Mamma och hela famlijen åkte till ett badhotel i Danmark, Avundsjuk! Dagen efter (2 okt) firade jag och Kim 2,5 år ihop. Vi gjorde väl inget särskillt annat än att det blev en underbart god middag! Älgkött med pommes och bea :) Till efterrätt blev det fruktsallad.

Igår fick jag och Kim ett brev med posten. Eller nja inte ett brev utan ett paket rättare sagt. I paketet låg en klocka och två påsar med kaffe (smörkolakaffe och hasselnötskaffe) som vi fick av min morbror och ett brev från min kära mormor. Hon skrev hur glad hon blev över att jag kom på hennes födelsedag och att de ska fly höstmörkret med en två veckors lång resa till Spanien. FUSK!!  Men jag ska ge special kaffet en chans även om jag vanligtvis inte dricker kaffe. Vem vet det kanske är jätte gott.

Efter paketöppning gick vi till Jonas och väckte honom (16:00). När vi kom in tappade jag hakan, sen fick vi Jonas att städa lägenheten. Vi fick all pant eftersom att vi samlade in den. Det blev hela 80kr i pant! Sen blev det en snabb middag (soppa, macka och sallad med mangoraja) och sen Zumba! Jag lärde mig en sak igår, aldrig äta mangoraja innan träning! Satan vad det luktade mangoraja efter ett tag, det typ stank mangoraja. Hade fått lite på händerna när jag öppnade förpackningen. Det måste vara svetten som gör att mangoraja doften oxideras eller nåt sånt. Det verkligen stank! När jag kom hem blev det nervarvning med lite Sex and the City och lite käk. Sen blev det en dusch som sedan utveklade sig till en riktig spakväll. Badkulor, skrubb, hårinpackning, tända ljus ja allt! Har världens underbaraste pojkvän som erbjöd sig att hämta en massa saker och tände ljus och sånt. Han skrubbade även ryggen på mig :D När jag var klar luktade jag citron, inte mangoraja :P

Idag har jag epilerat benen, skrivit ut CVn hos Åsa, blivit bjuden på jätte god Chili Concarne hos Åsa, fått naglarna målade av Linda och bakat 5 sattser negerbollar med Linda.

Imorgon ska jag och Kim till arbetsförmedlingen på deras jobbchans. En städfirma och en barnaffär ska vara där. På fredag blir de praktikchansen Jula, Rusta och Intersport söker praktikanter (möjlighet till timanställning).

Önska mig lycka till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0