Jobbsökning och vattenmix

Tjosan! Igår var jag och Kim jätte duktiga, klev upp kl 7 för att hinna med bussen till stan. Kim skulle på ett möte till sin arbetscoach kl 9. Och sen skulle vi båda till jobbchansen. Ett städföretag var på arbetsförmedlingen och sökte arbetare. Det dumma är att de får ett bord att sitta vid mitt i smeten där alla datorerna är och där alla väntar på möten mm. Så när man lämnade in sitt CV och skulle göra ett bra första intryck så kunde ca 50 andra personer höra/se hela arbetsintervjun. Något störande... Men vi båda lämnade in CVn och hoppas på det bästa. Sen gick vi vidare på stan och jag sökte jobb på Asplunds Kids :) Det jobbet vill jag verkligen ha! Sen när vi kom hem sökte jag ett jobb som besöksbokare. :D Det tar sig, hoppas att det ger något. Något snart.. Idag var det en chill dag. Följde med Jonas till hans arbetsintervju och sen handlade vi lite. Lagade Tacos till middag och sen for jag och Kim och badade. Blev så att jag stannade kvar och var med på vattenmixen. Det var väl helt ok, inte så svettigt men det kan ju bero på allt svalkande vatten runt om kring. Men styrka gav det iaf. Det var som styrketräning under vatten. Var lite skeptisk när ledaren satte upp lappar med alla stationerna, på en stod det "Cykla med Korv". Det innebar i praktiken att man skulle ha en sån där jättlång flytande korv mellan benen och trampa med benen och armarna som en idiot i 3 min. Medelålder var säker över 50 men det var rätt trevligt för alla småpratade med varandra. Träffade en tjej som brukade vara med på Zumban också. Funderade på en grej när jag duschade, måste vara säkert 3 år sedan jag duschade med en massa andra kvinnor i samma rum. Kändes väldigt konstigt att stå där naken med en massa okänt folk. Lite pinsamt och konstigt. Men samtidigt så är det nog bra. Då får man se lite mer av verkligheten för ingen, verkligen ingen ser ut som "ideal kvinnan". Alla är så olika att det inte är klokt. Inga tuttar, jätte tuttar, valkar, babadaboom rumpa och formlösa... Ja varför ska man vara missnöjd med sig själv för att man inte är IDEALET? En promille av oss har kanske idealkroppen.. Nä nu ska jag sova för imorgon ska vi in till arbetsförmedlingen igen. Imorgon kommer Rusta, Jula, Intersport och Lakkapää dit. Önska oss lycka till :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0