En sån där tråkig dag

Ja idag har jag haft en sån där tråkig och vuxen dag, bokat tvättid, möte med banken, länat in papper på af, handlat på solbacken och jag har ont i halsen och är hes.. Det är Kims fel, han är för mysig att pussa på när man inte har träffats på några dagar :P Köpte en massa saker till katten i dag, sand, mat, klösträd, leksaker och sånt :) På måndag ska Kim åka och hämta honom! Om exakt 7 dagar har vi en egen liten kisse!

I helgen firade vi midsommar i stugan, Kim var och jobbade. Vi åt klassisk midsommarmat, ägghalvor, köttbullar, prinskorv, färskpotatis, gubbröra och lite annat gott och självklart jordgubbar med glass till :D Annars tog vi det mest lugnt, fiskade, sola, läsa, sjuta med luftgevär och blåsrör och lite sånt där. Himla skönt att få träffa familjen igen :)

Imorgon drar jobbet igång på allvar, det blir inte mycket ledigt för mig i sommar. Men jag blir nog brun ändå :P Tror att detta kan bli en mycket kul sommar i Byske. Gillar alla mina arbetskamrater och det ska bli en del specialdagar där ute med en massa skoj :) Men jag känner mig lite stressad inför allt som jag vill hinna med före skolan, framförallt läsa ut matteboken (har inte läst ut första kapittlet än..) och måla klart hallen innan vi eventuellt flyttar. Ja vi får väl se hur det blir.

Kan inte riktigt bestämma mig för hur jag vill göra i helgen. Ska jag gå på Stadsfesten eller inte? Ska jag gå funderar jag på att göra det nykter... men då förlorar jag som en del av grejen.. Lägga ner pengar på nåt som kanske inte alls blir kul känns sådär... Men det är enda dagen på hela sommaren som jag eventuellt skulle kunna ta en öl på, men jag vill som ändå inte. Och jag har inget spikat gäng att gå med, Kim ska jobba-över hela helgen. Jag är inte så jätte pepp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0