Första tentan skriven..

Och det gick BAJS!!! 
 
Jag började rent av grina inne i tenta salen, mest för att jag ångrade att jag inte plugga mer glosor. Arg på mig själv att jag hade så mycket på tungan men kunde inte komma på sista ordet eller stavelsen för nån jävla muskel på latin. Nästan rätt men ändå inte, och vajre poäng räknas ju för grännsen för godkänt är 70% .. Besviken för att jag inte kunde allt. Ja rent av dum i huvudet. Det kännes ändå rätt bra från början. Men det jag var mest säker på kom ju så klart inte, och det jag kunde sämst kom det massor på... Kunde vi inte fått beskriva en massa, inte alla dess jävla namn. Skit latin!
 
Och förvirrad för jag tyckte ändå att jag kunde allt när jag gick igenom målbeskrivningen, iaf 85-90% av allt. Och det jag inte kunde gick jag igenom en extra gång. Allra helst när läraren sa att vi ska kunna allt översiktligt, inte vartenda ord på alla papper. Men så var det ju inte. Och det kom ändå frågor på sånt vi inte har gått igenom på lektion. 
 
Efteråt gick jag iaf med Lovisa och Yolanda på Waynes och fikade. Jordgubbssmothie och morotskaka. Kände inte att jag förtjänade den alls men det var skönt med sällskap och att tänka på något annat. Men det är väl bara att ladda om nu och ta nya tag inför ev omtenta.. Imorgon börjar Epidemiologi och biostatistik. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0