Dag 13, den här veckan

Den här veckan har varit helt ok, här kommer en sammanfattning:
Måndag: Började dagen med en bildlektion, satt mest vid photoshop och känndes väldigt oproduktiv;P Blev klar med min öl/vinkyl som har varit vår uppgift hela året. Det ska föreställa ett runtkylskåp som är kamuflerat som ett soffbord, min modell såg mest ut som en blå, ful hattlåda med jätte stora hjul på:D Sedan hade vi luciarep, det var kul att träffa alla som skulle vara med. Sedan så hade jag rörlig bild och jag kommer faktiskt inte ihåg vad det var vi gjorde, det var nog inte något speciellt iaf:) Sedan när jag kom hem var det mest en lat dag med mycket serie tittande som vanligt:P
Tisdag: Kommer faktiskt inte ihåg vad jag gjorde i tisdags, bara en vanlig dag i skolan och lathet på kvällen.
Onsdag: Då var det luciarep igen och det var kul då med:) Sedan var det mest vanliga lektioner förutom att på kvällen så åkte vi på studiébesök på SVT inne i sundvall. Och det var verkligen superkul!! Jag fick till och med sitta i framför kameran och testa att säga några rader från deras telepromter, dock inte när de sände :P Men dom hade ingen god choklad i deras dryckes atomat:( På kvällen läste jag ut tredje boken ur Charline Harris bokserie som tvserien TrueBlood baseras på. Vilken tur att jag pratade med hon på biblan, hon ska försöka skaffa hela bokserien, hoppas att hon lyckas för den är så bra:D
Torsdag: Tordsagen fortsatte som vilken torsdag som helst men jag var inte lat på kvällen kan jag säga, nej för då gick jag och gymmade faktiskt:) Ökade vikten på hantlarna med ett kg och körde en tyngre nivå på trampmaskinen:)
Fredag: Då åkte jag och Jonna in på en modell för en dag, det var så otroligt kul:) Och så sjukt fina bilder blev det, synd att jag inte har råd att lägga ut 2000kr på bilderna, annars hade jag nog gjort det, men jag ringde Mli istället och vi kommer nog att köra en egen plåtning under lovet:) Så istället för bilder så köpte jag skor, hela två par fina guldiga högklackade skor:D Och dyra var dom inte heller 99kr st, det var en butik som hade utförsäljning, -70% på typ alla skor i butiken. Klart att jag passade på;) Hittade sedan ett linne som hade varit skit snygg ihop med skorna men linnet fick vänta till en annan gång:( På kvällen var jag skitsugen på att festa, jag är sällan sugen på att festa men då var jag det, men ingen annan var ju det är klart, det var helt dött i torpshammar. Bättre lycka nästa gång.
Lördag:Idag har jag varit väldigt produktiv, återvunnit ca 2 kassar med möljkförpackningar, städat  lägenheten, övat inför lucia hemma hos elin med de andra tjejerna, gymmat (nu kan jag lyfta de nya vikterna utan problem 30ggr, kan jag komma upp till 10kg innan studenten?), handlat och sett på två dokumentärer och experimenterat när jag gjorde min flygande jacob. Hade bulgur istället för ris och sweetchili sås istället för vanlig chili sås. Det blev faktiskt riktigt gott, men den skulle varit inne längre i ugnen. Nu när jag ska gå hem igen ifrån skolans dator hade jag tänkt äta och stryka lucia linnet som jag har fått låna av skolan.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0