Matte B gör mig galen

Mitt första IG någonsin var i matte b, och det är nog inte så konstigt när matte inte är min starka sida och helt plötsligt ska man kunna de allra krångligaste uträkningarna som finns samtidigt som man ska komma ihåg allt enkelt som jag inte har sett sedan högstadiet... Blir så less, men vill verkligen förstå och det gör jag till viss del men känner mig ändå helt dum i huvudet när det inte funkar. Matteläraren är väl inte den bästa heller.. höjer rösten närman inte hänger med och då känner jag mig ännu dummare. Jaja blir väl kanske ett IG för mig i den kursen då. Vipps där försvann min chans att komma in på någon som helst akademisk utbildning... Men jag försöker verkligen, men det är verkligen inte lätt ska jag säga. När jag nästan fick ett IG i matte a så känns det helt omöjligt faktiskt.  Hatar matte, har alltid gjort det och kommer förmodligen att alltid att göra det med.

Behövde verkligen skriva av mig lite..

Fick reda på att vi är i USA när högskoleprovet är.. Ett antal fick panik och sa att nu var deras framtid körd. Men jag tar det lite med ro, kommer ändå aldrig att klara det provet, speciellt nu till hösten när de ändrar så att matte delen blir ännu värre, tror att man ska ha läst till matte D för att fatta ett skit. Snart är det väl bara fd NV elever som kommer in på högskola. Kanske valde fel utbildning ändå? Visst det finns inget som jag vet att jag vill bli som kräver en akademisk utbildning, men ändå man vill ju ha ett val ändå.

Idag gick Petra runt och samlade in intresseanmälan till Studentbalen:D nu är det nära!!! Måste hitta en klänning först bara, finns för många fina helt enkelt:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0