Hittat en ev. lägenhet :D

Nu sitter jag på tåget tillbaka till torpshammar. Bussresan gick bra men som vanligt sitter jag och oroar mig när jag börjar närma mig Umeå där jag ska byta buss. Tänk om bussen är sen igen och dom inte har sagt något. Minuterna tickade och nervösare blev jag. När jag hoppat av bussen och väntade på nästa skulle jag ta upp min plånbok... Den var kvar i den andra bussen. Som tur är var bussen kvar så det blev att kuta in i bussen och kuta ut igen. Hann med den andra. Tycker att dom borde byta system tillbaka till det gamla där jag inte behöver byta buss hela tiden. Säkert enklare för dem som jobbar men för alla resenärer blir det bara jobbigt. Flytta väskor fram och tillbaka, stressa runt och missa bussar och sitta fast i någon stad... Jaja inte långt kvar av det där nu:)

För idag pratade jag med en hyresväd i skelleftehamn där dom hade en ledig lägenhet som vi skulle kunna flytta in i med en gång om vi ville. Dock var hyran lite dyr, 4000kr/mån. Sedan pratade vi lite med Kim bror Urban. Han och hans flickvän har ett barn på G och ska flytta från sin 2:a i Skehamn. Vi får kolla med HSB sen när de har hittat något annat om vi kan ta över deras kontrakt och flytta in i desas lägenhet. :D Jag och Kim åkte hem till dom och kollade på lägenheten. Nu känns allt så mycket verkligare. Kan faktiskt sitta och fundera på var möblerna ska stå och var en ev fondvägg ska upp, vilka gardiner jag vill ha och allt det där:D :)

På fredag börjar resan till USA, pirrigt, spännande! Men jag saknar redan Kim. Fällde en tår på bussen för jag blev sugen på en kram och insåg att det är en månad kvar tills jag får en Kimkram igen:( Men ska tänka positivt! När jag kommer tillbaka har vi kanske en lägenhet som vi kan pyssla med och göra till bara vår. Och då slipper jag äntligen detta ständigt farande fram och tillbaka. Det ska bli så skönt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0