Nu är allt verkligt

Igår kom våra studentmössor. Dock var min lite för stor, var sjuk den dagen då vi skulle testa dom och den andra gången som dom skulle komma så var det ingen där... Jag gissade mig till vilken storlek jag skulle ha. Men det fanns en lite skumgummiring som skulle hålla uppe tydet när den ligger i påsen. Den tryckte jag ner bakom bandet och TADDA den passade mycket bättre:D Var bara tvungen att ta på mig klänningen, skorna, hatten, och smyckerna och spegla mig en stund och bara må bra:) Nu är det inte långt kvar.

På fredag gäller det. Då åker vi iväg till andra sidan jorden! Har redan packat en del och ikväll ska vi packa baspackningen (väskan med alla skolgrejer så som, snuskburkar, kosa, liggunderlag, luftmadrasser, sovsäckar mm) Är så rädd för att glöma något viktigt. Kommer att bli väldigt tomt på bloggen i tre veckor framöver. Men sen blir det nog ett jätte inlägg med miljoner bilder :)

Igår hade jag även min sista lektion i rörlig bild a. Så skönt, då är jag ledig både måndagar och fredagar:D Får jag och Kim lägenheten så vet jag vad jag kommer att spendera dom dagarna på, fixa och dona tapetsera och sånt.

Nu käns allt så verkligt, och det är skönt. Är inte rädd för framtiden. Speciellt nu när vi har sett en lägenhet, sökt 33 jobb, studenten närmar sig och solen har äntligen kommit fram. Ser så mycket possitivt att jag inte kan låta bli att må bra. Visst finns det nackdelar men jag ska se till att jag har kul, det har jag lovat Kim och det ska jag ha. Det suger att vi knappt kommer att kunna prata med varanda under de närmsta veckorna. Men jag får göra det bästa av det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0