Rocka Billy?

Idag var jag och mamma i Lidköping och shoppade. Då handlade vi lite kläder och annat som är bra att ha, bla några dukar att måla på och en akrylgel med sand i (måste bara testa den sen. Och till sist kom tog mamma mig till en riktigt cool affär med en massa roliga saker i 50tals stuk. Pinupor på det mesta och roliga glada färger på allt. Kom därifrån med kylskåpmagneter med pinupor på och ett block som man kan fästa på kylskåpet. Men jag hade verkligen kunnat köpa allt i butiken om jag hade haft mer pengar och plats att ta med det upp. Bla hade dom en grill som såg ut som en motor (rätt häftig faktiskt).  Här är deras hemsida: http://shop.nostalgeek.se 

Sen gick vi till ett café i samma stil, klasisk svensk mat hade dom och cafét hade funnits där sedan 1859... Från början var det ett café för arbetarklassen. Och lite av det har dom kvar för de öppnar 05:30 - 06:00 på morgonen varje vardag. Tänk att jobba där! 

Och efter det gick vi till en annan butik som låg vägg i vägg med den andra. De sålde kläder i 50tals stil fast med ny tolkning. LOVED IT!!! Ville ha med mig hela butiken hem! Varenda klänning jag testade satt som en smäck. Det gick in där det skulle och gick ut där det skulle. Äntligen har jag hittat en klädstil där mina kurvor är en fördel! Mycket finare är det morderna tältkläderna eller de svin smala och raka klänningarna. Äntligen syns det att jag har midja och stora tuttar! Utan att se tjock ut :D Synd att sommaren är slut :( Och de var lite dyra faktiskt, fast ändå inte när vi tänkte efter. Ca 600kr / klänning 400kr/underkjol. Tror inte att det går att sy egna för billigare efter som att tyg är ganska dyrt och att det var något special tyg i. Nu måste jag bara hitta en liknande butik i skellefteå... Den chansen är nog lika med noll :( Umeå kanske... Men hittade faktiskt en klänning som jag vart helt kär i butiken på nätet. Den är härligt blå med prickar på. Här är hemsidan jag hittade den på : http://www.shock.se/system/search/product.asp?id=141488  Lite billigare än i butik också :) Faktum är att klänningen på bilden i länken satt bättre på mig än på tjejen. Jag är kurvigare än henne och då fick klänningen verkligen visa upp sig :D Jag tycker iaf det.  Ska spara mängder med pengar och shoppa loss därinne nästa gång jag kommer ner.

Snälla kan ingen gifta sig snart så att jag får en jätte bra anledning till att köpa en :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0