Annica drar en funderare...

Idag var det en lat dag, ända fram till kl 16 då Linda ringde. Då blev det en spontan tripp till stan, köpte en jättefin ögonskuggepalett på HM och ett nagellack. Sen gick vi mest runt och testade kläder och skor. Äntligen kan jag gå och testa skor utan att personen som är med står och suckar :D Vi borde gå på stan oftare.

Efter stan var det tänkt att Linda skulle hämta upp en katt som hon skulle vara fodervärd till. Men katten hade redan hunnit få ett hem så det blev inte. Men istället hjälpte vi tll med att leta/fånga in katter på soptippen. De hade fångat en urgullig kattunge när vi kom dit. Själv var jag inte så jätte pepp kan jag erskänna. Mensverk, kissnödig, dåligt klädd och almänt trött och tjurig.

Jag har funderat över en sak. Har sett många, eller ja kanske inte många men typ 5 förhållanden från AWARE har tagit slut sedan efter studenten. Iaf vad jag har sett på Facebook. Varför? Visst det är svårt att vara ifrån varandra. Det vet jag. Men varför ska kärleken ta slut? Jag är då jäkligt glad för att jag har flyttat ihop med Kim efter vårt 2 års långa långdistansförhållande. Det sista halvåret i skolan var jag väl mer här uppe i skellefteå än i skolan. Det är skönt att äntligen ha en vardag tillsammans. Vakna upp tillsammans och äta tillsammans och allt där i mellan. Tror att långdistansen har gjort mig väldigt självständig ändå. På söndag har vi varit ihop i 2,5 år :D

Men återigen varför ska det ta slut för att man bor en bit ifrån varandra? Distans är ganska bra tycker jag. Då blir kärleken  starkare och man kan sakna varandra och ha heta återföreningar ;) Men visst, då ska det finnas tid om båda pluggar/jobbar osv. Och alla kanske inte gillar att åka långt.

Ja jag vet inte, satt mest och funderade...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0