Helg!

Ännu en vecka klar. Det ska bli så skönt med helg! I helgen tänkte jag baka både lussebullar och pepparkakor :) kanske också en morotskaka :) jag blir så sjukt sugen på att baka när jag ser på Hela Sverige Bakar. Igår var det final och dom bakade bröllopstårtor!

Idag hade vi näringslära på biologin och vi gick igenom alla fetter. Det var riktigt bra, nu fattar jag lite mer om vad som är skillnaderna mellan alla olika sorters fett. Och varför dom är bra / dåliga. Så idag när jag var iväg och storhandlade kom jag hem med väldigt mycket nyttiga saker. Och till middag blev det en jätte god sallad med babyspenat och ringlad linfröolja på. Linfröolja är jättenyttigt för det innehåller ca 75% omega 3 och 6 olja. Super för hjärnan, hjärtat och plånboken när man studerar!

Och sen på biologin såg vi på en dokumentär om varför vissa är smala trotts att alla runt omkring blir fetare och fetare. Och det är nog betydligt mer komplicerat än att tjocka har "dålig karaktär och självkontroll"

Och nu när vi har läst 5 kapitel i fysiken så fattar jag mycket mer av skämten i the Big Bang Theory! Haha :D

Nä ny ska jag plugga lite och sen ska jag ......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0