Sista tentan i period 1

Igår köpte jag och Kim en ny bil. Eller ja kanske inte ny men bra mycket nyare än den gamla. Hela 15 år nyare :), vi måste byta bromsbeläggen, fixa kupé fläkten och airbag lampan:) annars så är allt felfritt :) det är en Opel förresten med automat!!

Annars har det inte hänt mycket här hemma, jag har pluggat som den inför kemitentan som är imorgon. Och idag på sista lektionen insåg jag att jag har ägnat helgen åt helt fel kapitel!! Jag tänkte att om jag kan grunderna superbra så borde ju resten gå, men sen fick jag se gamla tentor idag där det bara var ca 5 frågor på de första kapitlen, resten var bara jobbiga uträkningar som jag inte är så säker på. Tex räkna ut hur mycket extra socker som behövs för att höja alkoholhalten i vin med 1% i 750cl vin... Eh? Ja jag har som ingen aning..

Får hoppas att tentan är relativt enkel och att jag klarar den.

Klarade iaf matte b tentan med 1 g- poäng och 1 vg- poäng ifrån vg, så typiskt! Men jag klarade det iaf. Herregud så mycket lättare det är med en lärare som kan förklara utan att få en att känna sig dum/ förvirrad. Tror att vi har honom i fysik också, jag hoppas det! Och jag tror att biologi tentan gick bra och snart få vi veta hur det gick :)

Nä ska väl plugga en liten stund till men inte så att jag blir förvirrad och slut i huvudet till imorgon, minst halva klassen är super nervösa idag, Hanna gick runt och sjöng "H2SO4 det är svavelsyra!" haha så nu kam man det iaf :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0