Första snön!

Idag mitt under kemilektionen började det snöa, den 16 oktober! Tur att den försvann näst intill direkt :)

Idag har vi haft vår 4:de lärare i kemi, vår ordinarie ligger på lassa. Och det är allmänt kaos hur vi ska hinna med allt innan tentan. Vi ligger ca 5 lektioner efter i schemat. Och jag ligger ca ett kapitel efter i boken och jag är inte ensam. Det går så rysligt fort nu. Jag har några uppgifter kvar på kapitel 6 för jag gjorde en hel del nu ikväll. Sen kapitel 7 och sen är jag väl kanske ikapp. Så Zumba får vänta till nästa gång.

Vår 4:de lärare är jätte bra, han heter Per och är väl ca 30. Han hade ett jätte bra sätt att hålla en vaken på. I början av lektionen skrev han upp frågor på tavlan som vi alla i slutet av lektionen ska kunna svara på, och han kommer slumpa ut en som ska svara på frågan inför hela klassen. Då vill man verkligen veta svaren. Och det är ett bra sätt att sortera ut det viktiga :)

Hoppas vi har honom många ggr till, han var väl inte helt fel att se på heller... Hehehe ;)

I biologin har vi kommit till det roligaste, evolution! Men jag känner att jag har nog lärt mig det mesta på denna nivå i högstadiet då jag såg på alla dokumentärer i ämnet som jag kunde komma över. Och nu ser vi exakt samma dokumentär serie som jag såg i typ 7an. Så jag kan typ allt, visst lite nytt får jag veta men det mesta är samma sak. Jag är för nördig helt enkelt.

Och på tal om nörd! Hur nördigt är det inte att sätta sig ner och se en dokumentär om grunderna i kvantfysik en lördagkväll? ;) jätte! Men jag tror att fysiken kommer att bli jätte rolig :)

Långt inlägg jag vet, men ibland måste man få ventilera sig. Nä nu ska jag sova. God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0