Vardagslyx :)

Denna vecka har varit full med vardagslyx, taccos till lunch i onsdags, lunchdejt med Kim på Waynes Coffe i torsdags och så en fin älgstek till middag igår och såsen till den är den bästa jag har gjort!

Men det syns lite på vågen men man måste faktiskt få äta lite gott också, och det är inte något dåligt jag har ätit heller, lite förmycket kanske för att det har varit så gott ;)

Fick ett fint brev av mormor igår :) det är en helt annan sak att få ett brev än ett mejl. Det är väl det att mormor har skrivit och postat det och nu håller jag i det :)

Också är det det här med kemin, nu har vi kommit till det jobbigaste kapitlet. Kemiska beräkningar! Och vi går igenom vad som känns 10 olika sätt att räkna ut saker på varje dag och allt blir bara en gröt. Läraren tycker faktisk att det är vanvettigt att dom har lagt in alla räknemetoderna i samma kapitel. Och bara orden är förvirrande. Eller vad sägs som:
Mol = n, molmassa = M, massa = m, kancentration = c, volym = V och sen ska man räkna dom med varandra för att få ut ett tredje och så få fram vad det var man sökte och då är det olika formler för varje sak... Ah och dom är så lika så allt blir bara en gröt.. Ja men jag får inte ge upp. Tillslut släpper det


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0