Nu vecka 3

Nu är jag inne på vecka 3 och jag har blivit förkyld! Å inte så lite heller, allt som man kan ha under en förkylning har jag fått. Och tätheten i näsan har gått till bihålorna, så att lägga huvudet på sne gör ont... Men jag har storshoppat på Apoteket idag så snart hoppas jag att den är väck.

Och det är ganska jobbigt att vara sjuk nu för är man borta en dag så missar man jätte mycket. Jag har ändå varit tapper och åkt dit ändå, men efter 1-2 lektioner har jag fått åka hem för jag hänger inte med/börjar bli febrig/ tavlan börjar röra på sig... Igår missade jag 2 timmar matte där vi gick igenom nya saker och hade en räknetimme (som jag hade behövt efter som jag var helt död i helgen och inte gjort läxan). Men läraren är snäll och hjälpsam, han gick igenom lite snabbt vad de gjorde igår och visade vad jag skulle prioritera och det viktiga är att hänga med på det som vi gick igenom idag.

Kemin är lite efter nu för läraren är jätte sjuk så de måste hitta en vikarie. Schemat är väldigt packat så jag hoppas att det löser sig och att läraren blir frisk snart.

Biologin är inte så svår att hänga med i, det mesta kan man på ett ungefär sen innan och idag var han snäll och gav oss några sidor att läsa hemma. Han tycker att bara ha föreläsningar blir så enformigt och tråkigt. På torsdag ska vi ha grupparbete och då ska vi vara "lärarna". Vi ska visa vad vi tycker är viktigt att kunna och hur vi skulle göra för att lära ut till andra. Det kan nog bli riktigt kul :)

Nä nu blir det att trycka några alvedon och plugga lite och avboka Zumba+ Boot Camp passen :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0