Jultider

Gissa vad jag fick av Kim i julklapp? En systemkamera!! Jag har velat ha en sån hur länge som helst men har aldrig haft råd. Jag hoppas att det kommer ut några bra väskor på mellandagsrean. Tor har varit värsta modellen nu sen jag fick kameran. Och kameran är jättefrän då man kan vridarunt skärmen så att man kan se bra ifrån olika vilklar, tex när man tar bilder på sig själv så kan man vrida runt skärmen så att man ser sig själv :D 
 
 
 
Och om två dagar är det julafton, i år blir det med Kim och hans familj. Det är både roligt och lite tråkigt eftersom att det var så längesen jag träffade mamma och pappa och alla andra.. Men jag får väl försöka ta mig ner vid påsk istället :D 
 
Men just nu bakar jag på inför jul. Det är något som jag saknar med att bo i korridor, bakning. Jag saknar typ hälften av alla saker för att baka och att det är ganska trångt i köket om man är mer än två som lagar mat samtidigit. Så nu passar jag på att baka av mig. Plus att det är riktigt roligt att baka julgodsaker för att det luktar så gott. Nu har jag bakat biscotti med apelsin och chokladsmak och mammas lussebullar. Sen har jag tänkt göra vörtbröd, knäckebröd, knäck, mjukpepparkaka... och nåt mer men kommer inte ihåg vad det va :P
 
Och jag älskar våran otroligt glittriga och antijuliga julgran, vi har glitterdöskallar, glittriga dinosaurier och grodor i våran julgran. Nästa år ska jag köpa till ett ljusnät i flera färger. Det kan nog bli supersnyggt :P

Kommentarer
Postat av: Maria ivansson

Åh, den granen får du hårda visa. Verkar häftig.

2013-12-26 / 10:31:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0