Tankar och funderingar

Just nu börjar allt dra ihop sig och paniken kommer närmare och närmare.. Har allmänt tyckt att kemin är sådär och med en kursbok på engelska blir det ännu svårare att hålla koncentrationen uppe. Klarade inte duggan för två veckor sen och på fredag är det dags för nästa dugga och jag är nog helt chanslös på den också.. Jag får helt enkelt plugga som en sate på jullovet inför tentan. 
 
Grunderna är sjukt tråkiga och ointressanta och väldigt abstrakta. Jag menar hur kul är det att sitta och räkna ut hur mycket natrium det är i en liter vatten? Eller hur pH:t ändras när man häller i mer av ett visst ämne? Blä, nu börjar vi komma till lite mer intressanta saker som radioaktivitet men då fattar jag inte riktigt för att jag inte är superbra på grunderna än.. BAJS! 
 
Men jag börjar iaf förstå det som var en omöjlig soppa förra året iaf :) Det är ju alltid nåt. 
 
Jag måste börja fokucera på målet. Master utbildningen och ev doktorand plattsen.. Men får se om det blir nån Doktorsexamen för mig eller om det räcker med Kandidatexamen och Masterexamen. Tar jag alla tre blir det nio år på universitet :/ Nio år! Okej dom sista fyra är med lön men ändå.. Jag lär ju kunna endel när jag är klar iaf :D 
Men framför allt vill jag ge mig in i kampen mot vissa sjukdommar och lära mig om genetiken och orsaker runt dom. Det vore så underbart att kunna lämna något bra till framtiden. Ett botemedel mot Alhzeimers och liknande sjukdommar är något jag skulle vilja sätta mig in i. Det vore så underbart om det försvann helt så att ingen behöver bli sjuk i det nå mer! Jag vill göra något åt det, och det här är min chans att göra det. Så kämpa igenom tenorna nu!
 
Igår var vi på studiebesök på Rönnskär. Det var riktigt kul att få se processen och alla maskinerna. Roligast var att se anod-förvaringen och sen elektrolytbassängerna och hur enormt det var. När jag kom hem pratade jag med Kim och räknade ut att en skänk skulle rymma ca 137 700 liter choklad :D + - några liter då förståss ;) En sån vill jag ha! 
 
Både idag och igår har varit konstiga för huvudet eftersom att jag brukar åka ner från Skellefteå på söndag kväll och nu blev det tisdag istället. Och då blev det Polefit direkt och sen veckohandling, idag har jag haft torsdag i huvudet och trott att det är idag det är Polefit... men det är ju imorgon och på fredag.. Knäppt.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0