Äntligen!

Åh lättnadens suck! Tentaperioden är äntligen slut! Ända sen förra veckan har det varit plugg plugg plugg till tusen. Vissa dagar gick bättre än andra men nu i efterhand känner jag bara att jag skulle ha pluggat mer på lovet och räknat mer i fysiken och i matten... Men gjort är gjort och jag hoppas på det bästa. Klarar jag godkänt på alla så har jag faktik läst Biologi B, Matte C och Fysik A samtidigt på bara 8 veckor! 8 veckor! 
 
Men jag tror att det gick bättre i Biologin, två frågor på 0,5 poäng var kunde jag inte. Men resten var ganska enkelt, men det är nog mer en fråga om att jag kanske skulle utvecklat några svar eller missat ta med något.
 
Jag tror också att jag har kommit på vad jag vill göra nu. Det sista kapitlet vi gjorde handlade om hjärnan. Och åh så många frågor jag ställde! Det är ju så fruktansvärt intressant, och jag vill bara veta mer. HUR kan hjärnan lagra information i bara små celler? HUR har evulotionen påverkat utvecklingen av vår hjärna? Vilken betydelse har den? Hur tänker djur? Tror att det kan vara något jag vill bli, hjärnan, evulotion, beteenden ja allt det där. Då är nog Biomedicin programmet som jag ska gå :) Och sen någon Masterexamen på det :) Då är jag väl klar när jag är 26-27 år sisådär :) Kommer nog aldrig lämna universiteten.. haha 
 
Men jag blir lite avis när jag läser om Åsas, Mlis mm viktminskningstävling. Men entligen så är det inte vikten något problem, det är väl bara att acceptera mina kurvor och sluta jämnföra sig med HM modeller. Jag är ju inte tjock, men dock så skulle jag vilja träna igen. Det har som blivit bortprioriterat med tanke på hur tempot är i skolan. Det finns helt enkelt inte tid. Men det vore skönt. Och det är väl också en av anledningarna till att jag inte vill vara med i tävlignen, vill jag vara med så vill jag kunna göra det helhjärtat. Men skolan är viktigast och att sätta sig och tävlingsbanta nu är nog inte en bra idé. Då skulle nog fokuset pendla mellan de båda och inget hade gått bra. Nä en sak i taget. 
 
Ihelgen är nog första helgen sen i somras som jag kan göra vad jag vill utan att ha tanken i huvudet "Jag borde plugga nu istället för att göra det här". Antingen kommer jag att göra ingenting eller allting. Förmodligen alltig.. :P Funderar på att baka, simma, läsa, spela Sims, träffa folk, gå på krogen om jag får med mig några och börja måla i hallen. Känns som att jag har väntat så länge med att ta tag i hallen...
 
God natt alla! Imorgon ska jag sova länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0