Labbdagar

Hela den här veckan har vi labbar. Det började inte så bra, missuppfattade tiden en del igår. Trodde att vi började 13:00 men det var 12:00 så jag fick lämna min nylagade supegoda lunch i kylen och kuta till skolan. Lovisa hjälpte mig att lämna jacka längst bak i salen och hämta rock, men jag hade inte missat så mycket. 
 
Sen efter nån timma råkade en i klassen få igång nödduschen... över alla jackor och väskor!!! Och min var ju överst!! Och helvete vad mycket vatten det forsade... Hela golvet var tänkt. Men min jacka var grymm, allt vatten rann av, bara fickorna var fulla. Dock låg mobilen där i men den hände det inget med. Pånboken blev ganska blöt och jag fick en anledning att rensa fickorna på papper.. Allt i väskan var tortt och det kan jag tacka kånken för! Jag glömde av väskan när jag hämatade jackan och den låg i den värsta strålen en stund.. Men nu vet jag vad en kånken går för iaf!! :D  Och att nödduschen funkar och hur mycket vatten det kommer. Har nog aldrig sett så mycket vatten på så kort tid. Men det är väl bara bra om man börjar brinna. 
 
Vi har iaf odlat saltkristaller och eldat te för att se hur mycket magan te innehåller. Magan är en viktig metall för korppen. Om man dricker ca 0,5 l svart te om dagen så får man i sig RDI av magan.  
 
Men nu ska jag ladda om inför en ny labb imorgon :P Ha det!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0