Första Polefitlektionen

Igår var första lektionen i Polefit! Så sjukt roligt! Det är nog första passet av någon som helst träning som jag inte ville skulle ta slut nånsin! :D Det var inte överdrivet jobbigt utan det var mer teknik och jag hade så kul att det inte känndes att man jobbade.
 
Först var det info och uppvärmning, sen blev det mycket teknik. Typ hur man ska hålla stången för att inte paja axlarna, hur man ska göra med kroppen för att få fart i snurrarna och en massa annat. Sen fick vi lära oss lite steg/rörelser. Och mot slutet fick vi sätta ihop det så att det blev en liten dans. I slutet släckte hon ner lokalen så att det bara blev lite mysbelysning kvar. Och då var det lättare att koncentrera sig och kännslan när jag äntligen började få koll på allt var underbar. Och det ska ju bara bli bättre.. ;) Och jag har stått på händer för första gången i mitt liv!
 
 
Men det är en jäkla bit dit. Jag cyklade från Ålidhem till området bakom Nolia.. Alltså på andra sidan stan. Dit gick det rätt bra, det regnade rätt mycket så jag såg inte så bra. Men påvägen hem var det bara vidrigt jobbigt. Först och främst är det uppförsbacke hela vägen hem, sen motvind på det, sen hade det börjat regna slask, slask på vägarna hela vägen hem. Tog en timma att cykla hem. Då var jag gode trött och den varma duschen var helt underbar och sen följd av te och macka :) 
 
Idag kommer träningsverken mer och mer för varje timma, värst är det in armar, axlar och benen :P 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0