22 år nu då :)

I onsdag var det min 22:andra år på denna jord. Det känns riktigt bra! 22 passar mig bättre än 21 haha :D 
 
Började dagen med en ordentlig försovning.. vaknade 45 min innan föreläsningen var över. Jaja inte mycket att göra men det svider då det bara är en vecka kvar till tentan. Men Ann var snäll och lät mig skriva av samtidigt som hon förklarade och själv repeterade. Så vi gick igenom två timmars föreläsning på en timma. Sen var jag rätt mosig i huvudet. Förtjänade en muffins tyckte jag :P 
 
Och jag hade även en träff med Paul Kingham, våran kursledare för Anatomi kursen. Jag hade frågat honom om jag kunde sommarjobba i hans labb i sommar. Och jo! Det ska jag få bara jag hittar ett stipendium! :D LYCKA!!! Ville stuttsa runt och skrika när han visade mig runt i labbet där jag ska jobba och vad mina arbetsuppgifter ska bli. Och gissa vad jag ska göra. Jag ska ODLA STAMCELLER!! Fatta vad COOLT! Han ska lära mig det optimala sättet att odla fram dom på. Fick även titta på dom i mikroskop :D 
 
Stamcellerna utvins ur fettet som plastikkirurgerna inte vill ha. Bilderna såg ganska äckliga ut :P Sen ska jag ta det lilla som innehåller stamceller och odla fram mer så att man får mer att använda. Sen ska dom täcka små mallar som ska formas till nerver och stimulera så att stamcellerna bli nervceller och tillslut ska modellerna bli till riktiga nervtrådar som ska ersätta skadade nerver. Det ska bli så kul! Måste bara hitta stipendium, men jag är iaf ute i god tid så det borde ordna sig :D 
 
Så sjukt pepp på i sommar!!
 
Efter det gick jag och Ann hem till Lovisa där dom hade gjort en hemlig middag, Mexikansk plock men massa av guaccamole, salsa, kyckling och granatäppelsallad :D Sen en Keylimepie, så gott! Den var lika god som jag alltid har föreställt mig :D Vi hade också värsta prova allt i Lovisas graderob session! Riktigt kul eftersom att vi alla ser så olika ut och har helt olika fugurer! Konstaterade också att det var dags för ett nytt besök på en riktig BH butik för det är omöjligt att hitta nå bra i vanliga affärer. 
 
Sen såg vi på 12 years a slave på Bio. Jisses vilken hemsk men bra film! Absolut sevärd, men brukar man grina till film kanske man ska se den hemma. Jag är väl inte värsta grinollen till film, men shit i slutet av filmen sprutade tårarna och fick rent av tårar i munnen. Inte långt från att jag skulle börja hulka och stor böla! 
 
Filmen utspelar sig i USA på 1800 talet då slavhandeln var som störst. En svart fri man som hade både hus, fru, barn och en karrär som violinist blev kidnappad och såld som slav till bommullsfälten där han inte var värd ett skit och allt han sa var lögn... Många obehagliga sener kan jag lova. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0