Labbvecka

Hela veckan har vi haft labb i organsik kemi. Har nog aldrig varit så slut. Vissa dagar var det bara kaos, ingen ställde tillbaka kemikalierna där dom skulle vara, lång kö till en apparat, sen gick många labbar åt helvete för mig. Två av fyra labbar funkade verkligen inte, vi skulle få kristall/salter på botten.. ja fick en ojla.. De går ju inte filtrera med vaccum..! Och sista dagen gick verkligen allt åt helvete. Först hade jag sönder en separertratt: 
 
 
Tappade den så att den gick av på mitten.. Sen när hela den labbdelen var gjord (vilket tog över 3 timmar) så lyckades jag välta sista provröret med dom små små dropparna.. F*ck! Då ville jag bara gå därifrån. Men vi skulle göra labben igen men då med vatten som bas så det gick lite fortare.. Men en då. Hade gjort i ordning allt och då skulle jag använda mig av separertratten igen. Men gjorde världens tabbe som missade att kranen var öppen! Stod bara och tittade och undrade vart fan det tog vägen.. Sen såg jag vattenbadet som jag ställt under av nån jäkla anledning, då ville jag DÖ!! Skrattade och grät, gick ut ur salen och satte mig på en stol i 5 min. Gick tillbaka in och försökte klura ut hur jag skulle lösa det där. Förklarade för en assistent, han kunde knappt hålla sig förskratt. Men det löste sig iaf. Fick använda den största tratten nånsin och en jäkla massa eter. Är iaf klar med 3 av 4 labbrapporter från den här veckan. 
 
Hade inte klarat den här veckan om det inte vore för Ann och Lovisa! Har nog aldrig skrattat så mycket i hela mitt liv. När allt gick åt helvete så var dom där och så garvade vi åt det i stället. Sen dansade vi Single Ladies i labbet undertiden som allt kokade. Sista dagen gick det inte så bra för dom heller och tillslut sa jag och Ann att nä.. när vi är klara ska vi hem till mig och äta Ben & Jerrys och se film! Men inte ens att gå på ICA gick bra. Ann tappade ut en dressing så att det sa "Splafs".. Jag ville dö.. Vi konstaterade att vi inte borde få gå ute bland folk.. Men film och glas gjorde allt så mycket bättre! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0