Nu upp till Nivå 3

I förrgår var första passet på nivå 3 på polefiten. Och jag ska vara ärlig och säga att jag var skit nervös. Jag hade inte tränat något på nästan 2 veckor och hade verkligen gottat mig under påsklovet så jag kände mig ut form. Faktisk så kände jag mig väldigt fet... Och tänker på att göra inverted crucifix skrämde mig för jag tyckte att all styrka hade försvunnit ur axlarna och var övertygad om att jag skulle tappa greppet och bryta nacken. 

Jag kan säga att det gick ju inte superbra.. Men jag lyckades med inverted ett par gånger efter att jag hade samlat en del mod. 

Vi gick igenom ett par sätt att utveckla den, bland annat genom att släppa på greppet med låren så att man glider ner en bit och att bara hänga upp och ner i ett ben. Men jag kände direkt NEJ!! Inte nu! Så jag övade bara på att hänga upp och ner. Det är nog läskigt för mig. 

Men koregrafin var superkul och jag är ändå glad att jag bytte till Cissis grupp igen då hon gör roligare koregrafier men Angelica är bättre på att förklara tricken. 

Men det märks jätte mycket att en del har gått nivån flera gånger eftersom att det var så himla stor skillnad. En del gjorde direkt alla trick hur lätt som helst och de andra som kom direkt ifrån nivå 3 stod och bara gapade (och lite skräckslagna).

Sen kör också Cissi fyspass i slutet som riktar sig på just en muskelgrupp. Denna veckan blev det magen. Och hjälp trodde att jag skulle kräkas! Men nu så kan jag känna 4 tydliga bumpar på magen ! :D helt sjukt med tanke på att dagen innan så kände jag mig så himla fet och så långt bort från muskler man kan komma. Jag har ALDRIG i mitt liv kunnat föreställa mig att jag skulle kunna ha sånna. Så att bara kunna känna dom är hur kul som helst! Men är ju inte i närheten att få dom synliga än . Men ge mig lite mer tid så vem vet ;) Kommer deffenetivt köra hennes övningar fler gånger :) 






Här är dom senaste bilderna som jag har glömt att lägga ut :) 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0