Dag 05, min deffination av kärlek

Ja det här är ju ett ganska komplicerat ämne, kärlek alltså. Men jag tror att äkta kärlek är när man känner att man inte skulle klara sig utan en speciell person i sitt liv. Och känner sig hel när man är med varandra och att något fattas i ens hjärta när personen är borta. Ibland när jag tex ser på film och någon dör och det blir jätte sorgligt kan jag inte sluta tänka på vad som skulle hända om någon som jag älskar skulle dö, bara tanken kan få mig att börja gråta och bli lite deppig. Därför så tror jag att långdistansförhållanden är bra, då får man lära sig den hårda vägen hur det är att inte alltid få som man vill och hur det är att sakna någon och hur man löser problem ihop. Kan ju vara bra att öva på sånt lite innan man flyttar ihop tycker jag.

Jag tycker att kärlek målas upp så fel i film, böcker och tidningar. Att det alltid ska vara en dans på rosor och att man allitd ska göra söt underbara saker mot varandra och snygg ska man va och ha ett välbetalt jobb också. Men allt går väl ändå ut på att man hittar en människa som kompleterar en själv och att man trivs tillsammans och vill vara med varandra i resten av sina liv? Nog för att det kan vara trevligt med en underbar kväll med romans på hög nivå, men inte varje dag vill jag ha det. Då skulle det bara bli tråkigt och jag skulle inte uppskatta det lika mycket då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0