Polefit framsteg

Idag har jag tagit efterbilder på julutmaningen. Minns ni min värdelösa brygga? Den har blivit klart bättre! Och det känns nu att det är nivå 2. Satan vad mycket styrka det är nu. Förra veckan var vi uppe på stången och gjorde några enkla trick, typ sitta, "lägga sig ner" och kura ihop sig till en boll. Idag har vi legat på golvet och börjat göra tricken då man ska börja hänga i ena benet uppochner. Få in tekninken och styrkan och när det börjar gå bra så går vi en liten bit högre upp och tillslut hänger man där 2 meter upp! Snart kan jag göra en massa dröm trick! Oj vad jag kommer bomba min intsagram! 
 
Bilderna ligger redan ute på Facebook och Instagram men vill ha dom här också. 
 
Kolla skillnaden! Kunde ju inte lyfta huvudet förut och det var rent pinsamt! Nu kan jag göra en rätt bra basbrygga. Nästa steg är att börja lägga mer vikt på armarna och sträcka på benen. Helt färdig är man när man kan pressa/kicka sig upp i handstående från brygga :P MEN det är nog något år kvar tills dess :P
 
 
Här har det också hänt en del :P Jag har på mig hotpants, inte trosor! När vi är så högt upp nu måste vi träna i hotpants för att få grepp.. annars kan man göra sig rejält illa om man tappar greppet. Och mitt fejs är inte det hetaste direkt :P Men tog bilderna direkt efter dagens hårda pass. Skakade i hela kroppen så slut var jag. 
 
 
Trodde faktiskt inte att jag skulle komma så här långt med benen. Blev rent förvånad när jag kom tillbaka på första passet och vi stretchade ut i slutet när jag kom så långt ner. Har inte varit så superuppvärmd när jag har stretchat hemma och det har nog med det att göra. Men titta bara, vaden nuddar golvet! Hoppas på låren snart då! 
 
Och mitt handstående har blivit bättre bara nu dom två senaste gångerna! 
 
Här är mina mål för 2014:
 
Splitt
Spagat
Mer avanserad brygga
Handstående
Handstående mot stången
Handstående utan vägg
Huvudstående utan stång
Klara alla trick vi gör på träningarna och förhoppningsvis komma till nivå 4, iaf nivå 3 :)
Göra egna koregrafier 
 
Mmm säkert något mer.. Jo dricka gott vin med fina vänner och skratta en massa! Så det var mitt nyårslöfte för 2014 :D 
 
Kan ju lägga ut lite förebilder som jag tog på nyårsafton. Helt osminkad, stressad, dåligt ljus mm. Det är hur som helst bara 5 personer som läser min blogg och jag kan nog lista ut vem ni är ;) hehehe. 
 
 
 
 
 
 Men nog fan borde mina *söta* lovehandels försvinna till nästa nyårsafton. Tycker mest att jag ser sne ut, men det kanske är bh:n som sitter snett som får allt att se konstigt ut..

 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0